Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har sedan 2006 ägt eller äger fem st Forerunners, varav två st 305:or. Jag har i stort sett lusläst allt som funnits att läsa om Forerunners åtminstone sedan 2005. Jag har mer än 1300 aktiviteter med Forerunners i de mest varierande miljöer, inkl bana

Var har jag påstått att det är Garmin som påstått något någonstans?

Sven,
Klockans distansmätning kommer inte skilja sig mellan ensekundersmätning och "smart".
Däremot kan det bli skillnad när Garminklockans sparade koordinater ska redovisas i ett annat program, typ SportTracks. Då räknas en ny distans och hastighet ut fr

Forerunners samplar _alltid_ med frekvensen per sekund. Detta förfarande ligger till
grund för klockans distansberäkningalgoritmer. Men denna samplingsfrekvens är inte samma sak som inspelningsfrekvensen. OM klockan bedömer att den aktuellt samplade GPS-

Annica, vad är problemet? Du har påstått att ensekundsinspelning förändrar Forerunnerns beräkning, vilket inte alls är vad Garmin säger. Har jag påstått att du har påstått att Garmin sagt nåt?

Håller med Svens tekniska beskrivning.
Klockan är smart, Training Center är ganska kass. Andra program försöker också vara smarta. Ibland krockar de.

Niclas, jo jag såg att vi skrev "om varandra" där om några saker.