Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 23:06Jag har sedan 2006 ägt eller äger fem st Forerunners, varav två st 305:or. Jag har i stort sett lusläst allt som funnits att läsa om Forerunners åtminstone sedan 2005. Jag har mer än 1300 aktiviteter med Forerunners i de mest varierande miljöer, inkl bana
Jag har sedan 2006 ägt eller äger fem st Forerunners, varav två st 305:or. Jag har i stort sett lusläst allt som funnits att läsa om Forerunners åtminstone sedan 2005. Jag har mer än 1300 aktiviteter med Forerunners i de mest varierande miljöer, inkl bana
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 23:09Var har jag påstått att det är Garmin som påstått något någonstans?
Var har jag påstått att det är Garmin som påstått något någonstans?
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 23:18Sven,
Klockans distansmätning kommer inte skilja sig mellan ensekundersmätning och "smart".
Däremot kan det bli skillnad när Garminklockans sparade koordinater ska redovisas i ett annat program, typ SportTracks. Då räknas en ny distans och hastighet ut fr
Sven,
Klockans distansmätning kommer inte skilja sig mellan ensekundersmätning och "smart".
Däremot kan det bli skillnad när Garminklockans sparade koordinater ska redovisas i ett annat program, typ SportTracks. Då räknas en ny distans och hastighet ut fr
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 23:30Forerunners samplar _alltid_ med frekvensen per sekund. Detta förfarande ligger till
grund för klockans distansberäkningalgoritmer. Men denna samplingsfrekvens är inte samma sak som inspelningsfrekvensen. OM klockan bedömer att den aktuellt samplade GPS-
Forerunners samplar _alltid_ med frekvensen per sekund. Detta förfarande ligger till
grund för klockans distansberäkningalgoritmer. Men denna samplingsfrekvens är inte samma sak som inspelningsfrekvensen. OM klockan bedömer att den aktuellt samplade GPS-
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 23:36Annica, vad är problemet? Du har påstått att ensekundsinspelning förändrar Forerunnerns beräkning, vilket inte alls är vad Garmin säger. Har jag påstått att du har påstått att Garmin sagt nåt?
Annica, vad är problemet? Du har påstått att ensekundsinspelning förändrar Forerunnerns beräkning, vilket inte alls är vad Garmin säger. Har jag påstått att du har påstått att Garmin sagt nåt?
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 23:38Håller med Svens tekniska beskrivning.
Klockan är smart, Training Center är ganska kass. Andra program försöker också vara smarta. Ibland krockar de.
Håller med Svens tekniska beskrivning.
Klockan är smart, Training Center är ganska kass. Andra program försöker också vara smarta. Ibland krockar de.
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 23:45Niclas, jo jag såg att vi skrev "om varandra" där om några saker.
Niclas, jo jag såg att vi skrev "om varandra" där om några saker.