Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSka man ringa polisen?
You need to log in to create posts and topics.

Blev arg och ringde polisen!
På cykelvägen mellan Lund och Södra Sandby mötte jag tre personer på en fyrhjuling.
En som körde, en som satt framför styret och en som satt och åkte bak och fram bakom föraren. Ingen hade hjälm och han längst bak satt och hop

Ja det är väl klart att du kan ringa 114 14 och tipsa om detta!!! Jag jobbar själv på polisen som civil - och anser att man ska ringa polisen för att upplysa om problem i samhället.

Som novis inom området känner väl jag att man borde kanske ringa en gång för mycket än en gång för lite! Om det nu inte är av vikt att veta för polisen så får man väl erfara detta och vet då till nästa gång.

=)

Klart man ska ringa, civilkurage kallas det och det är aldrig fel att ha.

Bra att du ringde!

Klart att man ska ringa! Blir så arg på alla som beter sig så oansvarsfullt! Först och främst är dom en stor fara för sig själva och för andra när dom kör så, sen så "fördärvar" dom för oss som kör fyrhjulingarna som man "ska", dvs använder dom som ett ar

Visst kan man ringa men knappast lönt - polisen har fullt upp med att fånga oss bilister som kör för fort. 63 km/h på 50-väg idag; 2400 kr fattigare 🙁

Hade du hållt hastigheten hade polisen kunnat koncentrera sig på att haffa riktigt bus 😉

Vet själv hur lätt det är att råka köra för fort. Försöker dock undvika att göra det medvetet.
Om man har normal reaktionstid, bra bromsar och det gäller torr asfalt så blir stoppsträckan ändå ca 11 meter längre vid 63km/h än vid 50. På de 11 meterna kan

Inge - Bra att du ringde polisen.
Jag råkade ut för samma sak på samma sträcka för nån månad sedan - säkerligen samma idioter. Blev omkörd av dem i mycket hög hastighet så jag nästan ramlade ner i diket. Deras framfart var ju fullständigt livsfarlig. Län

Jag håller med Mikael, polisen jagar mest vanliga ofarliga, skötsamma människor som råkar glömma att hålla ögonen klistrade vid hastighetsmätaren, ett bra sätt för polisen att plocka vanligt folk på pengar, plus att det ger fina siffror i deras statistik.