Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 06:00Vem ringer man när Polisen "övningskör" som idioter på Söderåsen?
De kör utan utryckningssignaler när de har sina "övningsläger" på gamla F5.
Vem ringer man när Polisen "övningskör" som idioter på Söderåsen?
De kör utan utryckningssignaler när de har sina "övningsläger" på gamla F5.
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 09:24Markägaren (uthyrare)
Länstyrelsen (tillståndsgivare)
Regering / Riksdag (kravställare)
Markägaren (uthyrare)
Länstyrelsen (tillståndsgivare)
Regering / Riksdag (kravställare)
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 09:47Förlåt TS för ett OT inlägg..
Men herregud en del av er låter som riktiga gnällspikar!
Vad vill ni ha? Ett samhälle utan poliser.Själv anser jag att poliserna gör ett mycket bra jobb till oförtjänt lite lön. De får stå ut med så otroligt mycket spott o
Förlåt TS för ett OT inlägg..
Men herregud en del av er låter som riktiga gnällspikar!
Vad vill ni ha? Ett samhälle utan poliser.
Själv anser jag att poliserna gör ett mycket bra jobb till oförtjänt lite lön. De får stå ut med så otroligt mycket spott o
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 11:28Varför gnälla över fortkörningsböter? Den som får det har ju ändå misskött sig. Vi kollektivresenärer får ju betala förhöjd färdavgift om vi avsiktligt eller oavsiktligt saknar giltig biljett och när vi slarvar med bibliotekslånen får vi ju betala övertid
Varför gnälla över fortkörningsböter? Den som får det har ju ändå misskött sig. Vi kollektivresenärer får ju betala förhöjd färdavgift om vi avsiktligt eller oavsiktligt saknar giltig biljett och när vi slarvar med bibliotekslånen får vi ju betala övertid
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 11:51Bra inlägg Nennie (t+)
Bra inlägg Nennie (t+)
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 12:00Tackar för funderingar och reaktioner!
Jag kände mig som en gnällig typ när jag ringde men det jag tänkte på var att om jag inte ringer och sen om en vecka hör att ett barn blivit påkörd av en fyrhjuling på cykelvägen - hur skulle det kännas???
Tackar för funderingar och reaktioner!
Jag kände mig som en gnällig typ när jag ringde men det jag tänkte på var att om jag inte ringer och sen om en vecka hör att ett barn blivit påkörd av en fyrhjuling på cykelvägen - hur skulle det kännas???
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 12:51Jättebra att du ringde, ska man köra på fel ställe får man se till att göra det med omdöme och respekt för andra som rör sig där!
@ Mikael Carlson,
Tycker du på allvar att det är försvarbart att köra 63 km/h på en 50-väg?!@ Nennie,
+1!
Jättebra att du ringde, ska man köra på fel ställe får man se till att göra det med omdöme och respekt för andra som rör sig där!
@ Mikael Carlson,
Tycker du på allvar att det är försvarbart att köra 63 km/h på en 50-väg?!
@ Nennie,
+1!
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 13:03Nej det bästa är att säga till först och förklara varför det är farligt att köra fyrhjuling på cykelväg. Hjälper inte det så är det bra att ringa polisen så att ingen skadar sig.
Nej det bästa är att säga till först och förklara varför det är farligt att köra fyrhjuling på cykelväg. Hjälper inte det så är det bra att ringa polisen så att ingen skadar sig.
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 14:59Bra tillägg!
Naturligtvis under förutsättning att det går att säga till...som jag uppfattat inlägget så var det nog svårt att hinna/få möjlighet att säga till i det här fallet, därav mitt medhåll direkt.
Bra tillägg!
Naturligtvis under förutsättning att det går att säga till...som jag uppfattat inlägget så var det nog svårt att hinna/få möjlighet att säga till i det här fallet, därav mitt medhåll direkt.
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 17:14nåja, många poliser "tar för sig" så deras lön är knappast liten.
Bra gjort att ringa dock.
nåja, många poliser "tar för sig" så deras lön är knappast liten.
Bra gjort att ringa dock.