Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 10:24Så länge det finns orsak att vara mer orolig för att oskyldiga barn skall råka ut för en idiot bakom ratten än ett gängkrig tänker jag rösta för att poliserna skall lägga mer fokus på trafikbrott än självsanerande gängkrig...
Det lär vara större risk at
Så länge det finns orsak att vara mer orolig för att oskyldiga barn skall råka ut för en idiot bakom ratten än ett gängkrig tänker jag rösta för att poliserna skall lägga mer fokus på trafikbrott än självsanerande gängkrig...
Det lär vara större risk at
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 10:42Se bara då det är fartkontroller i morgontrafiken utanför skolor där det råder 30-gräns. Många som åker dit då märkligt nog....
Se bara då det är fartkontroller i morgontrafiken utanför skolor där det råder 30-gräns. Många som åker dit då märkligt nog....
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 10:44De flesta idioterna utanför skolorna är föräldrar till skolbarnen.
De flesta idioterna utanför skolorna är föräldrar till skolbarnen.
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 11:44@ Conny, det j-aste är att det är vi som har valt politikerna som godkänner fram de orimliga lagarna och hastighetsgränserna... 🙁 det är svårt att se ett försvar för de poliserna, frågan är väl varifrån ordern att de skulle stå där kommer...om det är up
@ Conny, det j-aste är att det är vi som har valt politikerna som godkänner fram de orimliga lagarna och hastighetsgränserna... 🙁 det är svårt att se ett försvar för de poliserna, frågan är väl varifrån ordern att de skulle stå där kommer...om det är up
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 15:43Jag åkte med den här taxi-chaffören till Malmö, när jag skulle på återbesök för min handskada, han skulle gå i pension om en månad.
Han berättade att han kört taxi i hela sitt vuxna liv, aldrig fått några böter i trafiken tidigare, och var enormt glad för
Jag åkte med den här taxi-chaffören till Malmö, när jag skulle på återbesök för min handskada, han skulle gå i pension om en månad.
Han berättade att han kört taxi i hela sitt vuxna liv, aldrig fått några böter i trafiken tidigare, och var enormt glad för
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 17:28Eh, klarar man inte att hålla koll på hastighetsmätare och på medtrafikanter så bör man nog riva sitt körkort.
-Jesper
Eh, klarar man inte att hålla koll på hastighetsmätare och på medtrafikanter så bör man nog riva sitt körkort.
-Jesper
Quote from Camilla Höög on 31 July 2011, 17:33Hur gör du det? Låter du ena ögat kolla på hastighetsmätaren och det andra på trafikanterna runt om? Om du lyckas med en sån manöver så förlorar du djupseendet vilket kan ställa till det rejält.
Självklart går inte det hos en normal människa vilket leder
Hur gör du det? Låter du ena ögat kolla på hastighetsmätaren och det andra på trafikanterna runt om? Om du lyckas med en sån manöver så förlorar du djupseendet vilket kan ställa till det rejält.
Självklart går inte det hos en normal människa vilket leder
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 17:45Anders: Sitter du och råstirrar ut genom vindrutan med blicken på en enda punkt!?
Klart man klarar att hålla så pass koll på hastighetsmätaren att man inte behöver riskera böter.
Det kanske är fler som borde riva sina körkort, eller spelar du bara dum? 😉
Anders: Sitter du och råstirrar ut genom vindrutan med blicken på en enda punkt!?
Klart man klarar att hålla så pass koll på hastighetsmätaren att man inte behöver riskera böter.
Det kanske är fler som borde riva sina körkort, eller spelar du bara dum? 😉
Quote from Camilla Höög on 31 July 2011, 18:17Vilket är viktigast? Att kolla på hastighetsmätaren så att man inte råkar köra i 34 km/h på 30-väg eller att hålla koll på medtrafikanterna även om det bara tar en halv sekund att kolla vilken hastighet jag kör i?
Prioriteringen i trafiken verkar vara at
Vilket är viktigast? Att kolla på hastighetsmätaren så att man inte råkar köra i 34 km/h på 30-väg eller att hålla koll på medtrafikanterna även om det bara tar en halv sekund att kolla vilken hastighet jag kör i?
Prioriteringen i trafiken verkar vara at
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 21:59Känner man sin bil vet man hur fort man kör utan att kolla mätaren (H)
Känner man sin bil vet man hur fort man kör utan att kolla mätaren (H)