Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 22:24Man upplever bilens fart olika beroende på om vägen är smal eller bred, så visst är det bra med en hastighetsmätare, bara man slapp glo på den i tid och otid. Förr var det lättare att köra bil, det gick att räkna ut vilken hastighet som gällde på dom fles
Man upplever bilens fart olika beroende på om vägen är smal eller bred, så visst är det bra med en hastighetsmätare, bara man slapp glo på den i tid och otid. Förr var det lättare att köra bil, det gick att räkna ut vilken hastighet som gällde på dom fles
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 22:29Ja, det kan vara svårt att förstå om det ligger en brandstation där.
Ja, det kan vara svårt att förstå om det ligger en brandstation där.
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 22:48Ja, dom gör kanske en utryckning i veckan, och någon högre fart kan dom knappast få upp, med tanke på alla farthinder, och gupp.
Ja, dom gör kanske en utryckning i veckan, och någon högre fart kan dom knappast få upp, med tanke på alla farthinder, och gupp.
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 00:19Vad märkligt det är att just denna regel verkar så allmänt accepterad att strunta i. Det finns några bra tips tycker jag för den som uppenbarligen har svårt att hålla hastighetsgränsen.
1. Farthållare. Funkar i min bil från 31km/h och uppåt.
2. Marginal
Vad märkligt det är att just denna regel verkar så allmänt accepterad att strunta i. Det finns några bra tips tycker jag för den som uppenbarligen har svårt att hålla hastighetsgränsen.
1. Farthållare. Funkar i min bil från 31km/h och uppåt.
2. Marginal
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 00:25Sen kan man väl i och för sig ifrågasätta om alla lagar som har stiftats av alla regimer alltid måste följas.
Sen kan man väl i och för sig ifrågasätta om alla lagar som har stiftats av alla regimer alltid måste följas.
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 00:37(t+)
(t+)
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 00:58Farthållare fungerade ju bra tidigare, men nu är det 70, 60, 50, 40, 30 i ett litet samhälle, ett enda gytter utav olika farter, pluss farthinder, stora stenar, mindre stenar som synskadade brukar snubbla över, stora gupp som en del bilar skrapar underede
Farthållare fungerade ju bra tidigare, men nu är det 70, 60, 50, 40, 30 i ett litet samhälle, ett enda gytter utav olika farter, pluss farthinder, stora stenar, mindre stenar som synskadade brukar snubbla över, stora gupp som en del bilar skrapar underede
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 02:44Sen kan man väl i och för sig ifrågasätta om alla lagar som har stiftats av alla regimer alltid måste följas.
Det ska dom definitivt inte göras. Det är min bestämda uppfattning.
Sen beror det väl på vad man klassar som en "lag". Men vissa "lagar" skall
Sen kan man väl i och för sig ifrågasätta om alla lagar som har stiftats av alla regimer alltid måste följas.
Det ska dom definitivt inte göras. Det är min bestämda uppfattning.
Sen beror det väl på vad man klassar som en "lag". Men vissa "lagar" skall
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 06:02När jag bodde i Hylte 1986 så var det åtskilliga lokala muppar som körde som idioter i den hålan.
När jag bodde i Hylte 1986 så var det åtskilliga lokala muppar som körde som idioter i den hålan.
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 07:57Skitbra att du ringde!
O tack Nellie för ett bra inlägg. Tänk om stressade svennebanan kunde sluta vara ögontjänare så att polisen kunde få jobba med viktigare saker istället.
O ni som får fortkörningsböter: Lasern ger 3% hastighetsrabatt per automatik,
Skitbra att du ringde!
O tack Nellie för ett bra inlägg. Tänk om stressade svennebanan kunde sluta vara ögontjänare så att polisen kunde få jobba med viktigare saker istället.
O ni som får fortkörningsböter: Lasern ger 3% hastighetsrabatt per automatik,