Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSka man ringa polisen?
You need to log in to create posts and topics.

Sedan kan man diskutera vilken frihet det är man hävdar och hur angeläget det därmed är att bryta just mot trafiklagar.
Vad uppnår man med civil olydnad i trafiken?

"Kuriosa... Mikael Carlssons hastighetsmätare visade honom alltså över 70km/h... Fyyyyy Mikael 😉 "

Här är det många duktiga och laglydiga personer som håller till märker jag. Till mitt försvar så var det en raksträcka mitt i skogen där det tidigare var

Ser man dåraktigheter i trafiken ska man ringa farbror blå, det är givet. Dock kan man ju använda pannbenet och ringa rätt nummer så man inte belastar 112 i onödan.

Har själv också svårt med vissa hastighetsbegränsningar. Varför en fin väg stryps ner til

Fp.David_Ett mindre antal kör som idioter fortfarande, verkar inte som polisen bryr sig, det blir bara 1 poäng i statistiken, om polisen får fast en dåre, tar dom 50 vanliga hyggliga samhällsbor som kör 5 km/tim för fort, har dom varit flitiga och fått 50

Ja Conny, sägs det så så måste det ju vara så. Du är säkert en smart påg så om du tror på allt du hör så har du nog rätt sju dagar i veckan.

Jag tror att polisen köper smörgåstårta o fint frukostbord o vill jävlas å det grövsta för varje helt oskyldiga m

Problemet är bara att ofta verkar folk tycka att den där strypningen vid övergångsstället vid skolan ligger på helt fri och öppen landsväg, så vad är den bra för? Helt onödig.
Jag bodde förut vid en sån, och jag hade lust att gå ut och bjuda polisen på tå

Personligen anser jag att det skulle vara hastighetskameror vid alla skolor för att stävja det problemet.

Vad jag reagerar på är väl mest attityden att det är ok att bryta mot just den här lagen. Att jämföra det med att det är bra att bryta mot lagar som stiftats i diktaturer eller vad som åsyftades förstår jag verkligen inte ett spår utav.

Vissa verkar ocks

Christian_Även när barnen har sommarlov, och det inte syns några barn så långt ögat når ?

Jag vet inte vem frågan var riktad till men jag svarar JA av två anledningar:

1. Jag anser som du redan förstått att man ska respektera gällande hastighetsbegränsningar. Det är inte upp till individen att avgöra om det är ett bra beslut eller inte, då be