Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSka man ringa polisen?
You need to log in to create posts and topics.

Sedan handlar det inte bara om skolor, det kan t ex handla om hur mycket man stör; På nätterna var det inte så mkt skolbarn ute vid vägen där vi bodde, och på nätterna var det många som fullständigt brände på så fort de passerat korsningen, något som på i

Ja en skola t ex har en anläggning för skateboard på skolgården.
(och ungdomsgården som också användes som festlokal låg bredvid skolan).

"Vissa verkar också tycka att det är ok att bryta mot hastighetsgränserna och om nån tar mig så får jag böta men då har jag ju gjort rätt för mig. Väldigt märkligt i mina ögon då felet som begåtts är det samma och konsekvenserna för tredje part inte har n

Hände det några olyckor vid skolor innan hastighetsgränsen sänktes till max 30 km/tim ? räkna gärna upp några, orsakade vanliga skötsamma medborgare olyckan ? Tror nog att flertalet omdömmesfulla förare kan anpassa farten efter omständigheterna.

Mikael: Jag anser inte att man gjort ett mindre fel bara för att man får böta. Straffet är böter och när man betalat det så ska man inte straffas ytterligare. Så långt är det rätt. Samma sak med fängelsestraff, efter straffet är man fri. Men det finns i m

Conny: Ja man anpassar hastigheten efter omständigheterna. T.ex. sänker den vid halka etc. Men sedan finns det en gräns för hur mycket man kan höja den vid till synes perfekta förhållanden, och det är just det som kallas hastighetsbegränsning.

Vem är vägen till för i första hand ? Såg en artikel i tidningen i våras.
"Bilisterna kör som dårar" Vi vill ha farthinder på våran genomfartsgata, våra och grannarnas barn leker och sparkar boll på gatan, det kommer bilar i över 100 km/tim, snart sker en

Förstår inte riktigt vad du vill säga med det?

Skrämmande!

Conny, en skola är inte ett övergivet område under sommaren. Som nämnts finns där skateboardramper och där finns även skapliga lekmöjligheter.

Jag brukar själv gå till en skolas lekpark med mina barn nu under sommaren.

Sen kan ju tilläggas att barnomsor