Quote from Christer Heinbäck on 18 February 2008, 12:55Kontaktade en sjukgymnast som jag väntar ska ringa tillbaka till mig.
Det gör mycket ont när jag trycker på svullnaden samt när jag rör foten upp och ner (flexar?)
Jag var hos min massör i fredags och han trodde på nån senskideinflammation. Men han prat
Kontaktade en sjukgymnast som jag väntar ska ringa tillbaka till mig.
Det gör mycket ont när jag trycker på svullnaden samt när jag rör foten upp och ner (flexar?)
Jag var hos min massör i fredags och han trodde på nån senskideinflammation. Men han prat
Quote from Sissel Svanøe on 18 February 2008, 13:19Kanske ska tillägga att det inte bara var "ickefoträta" skor som legat bakom när jag fått ont, utan det har kommit _i samband_ med ökning av distans, eller efter långlopp/långpass, men jag har absolut upplevt att det är felaktiga skor som varit den utlösa
Kanske ska tillägga att det inte bara var "ickefoträta" skor som legat bakom när jag fått ont, utan det har kommit _i samband_ med ökning av distans, eller efter långlopp/långpass, men jag har absolut upplevt att det är felaktiga skor som varit den utlösa
Quote from Christer Heinbäck on 18 February 2008, 17:41Tack för alla era svar! I (L) Funbeat!
Nu har jag varit hos läkaren på vårdcentralen. Jag är röntgad och de kunde inte se någon stressfraktur. 🙂
Jag fick Voltaren-tabletter utskrivit som jag ska ta 3 om dan. Har inte hämtat ut dom än. Är lite anti pil
Tack för alla era svar! I (L) Funbeat!
Nu har jag varit hos läkaren på vårdcentralen. Jag är röntgad och de kunde inte se någon stressfraktur. 🙂
Jag fick Voltaren-tabletter utskrivit som jag ska ta 3 om dan. Har inte hämtat ut dom än. Är lite anti pil
Quote from Funbeat user on 18 February 2008, 17:54Jag håller tummarna för dig. Nu får det räcka med skador bland oss funbeatare!!!! 🙁
Jag håller tummarna för dig. Nu får det räcka med skador bland oss funbeatare!!!! 🙁
Quote from Funbeat user on 18 February 2008, 18:38Ja sandra, ät inte för mycket piller för då kanske du hamnar hos mig, det vill vi inte!!! Hoppas foten fixar sig!
Ja sandra, ät inte för mycket piller för då kanske du hamnar hos mig, det vill vi inte!!! Hoppas foten fixar sig!
Quote from Funbeat user on 18 February 2008, 18:59Med risk för att vara trist. Gjordes en vanlig slätrtg? På dessa syns inte en stressfraktur förrens den är läkt...
Med risk för att vara trist. Gjordes en vanlig slätrtg? På dessa syns inte en stressfraktur förrens den är läkt...
Quote from Christer Heinbäck on 18 February 2008, 19:09Det gjordes en "vanlig" röntgen. På vilken slags röntgen syns en stressfraktur?
Läkaren trodde inte det var någon fraktur eftersom de brukar oftast sitta längre ner på benet.
Svullnaden har gått ner lite och jag kan gå utan att halta så mycket.
Fortsätt
Det gjordes en "vanlig" röntgen. På vilken slags röntgen syns en stressfraktur?
Läkaren trodde inte det var någon fraktur eftersom de brukar oftast sitta längre ner på benet.
Svullnaden har gått ner lite och jag kan gå utan att halta så mycket.
Fortsätt
Quote from Funbeat user on 18 February 2008, 19:17>Det gjordes en "vanlig" röntgen. På vilken slags röntgen syns en stressfraktur?
Det är skelettscintigrafi som kan visa stressfrakturer, med vanlig röntgen kan det ta uppåt en två månader efter att det började göra ont tills att det syns på bild.
>Det gjordes en "vanlig" röntgen. På vilken slags röntgen syns en stressfraktur?
Det är skelettscintigrafi som kan visa stressfrakturer, med vanlig röntgen kan det ta uppåt en två månader efter att det började göra ont tills att det syns på bild.
Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 09:01Skelettscintigrafi som sagt, vilket är en isotopmetod. Om du känner dig bättre och det fortsätter så så låter det jättebra, men om du måste gå tillbaka så tala om för din läkare att en STRESSfraktur inte syns på en vanlig röntgen i initialskedet. Lite osä
Skelettscintigrafi som sagt, vilket är en isotopmetod. Om du känner dig bättre och det fortsätter så så låter det jättebra, men om du måste gå tillbaka så tala om för din läkare att en STRESSfraktur inte syns på en vanlig röntgen i initialskedet. Lite osä
Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 10:34Vänta en vecka - 10 dagar, som du blev ordinerad av läkaren. Är det inte betydligt bättre då så hör av dig dit igen är min åsikt.
Vänta en vecka - 10 dagar, som du blev ordinerad av läkaren. Är det inte betydligt bättre då så hör av dig dit igen är min åsikt.