Quote from Bjarne Lewin on 19 February 2008, 20:02Hoppas din fot snart blir bra Sandra!
Hoppas din fot snart blir bra Sandra!
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 11:44Tror inte det är en stressfraktur. Signifikativt för en sådan är det som nämns under Status som någon hämtade från FASS ovan:
Tilltagande belastningssmärtor under utövning. Besvärsfrihet i vila.
Däremot är det inte säkert att en sådan fraktur ger tydlig
Tror inte det är en stressfraktur. Signifikativt för en sådan är det som nämns under Status som någon hämtade från FASS ovan:
Tilltagande belastningssmärtor under utövning. Besvärsfrihet i vila.
Däremot är det inte säkert att en sådan fraktur ger tydlig
Quote from Christer Heinbäck on 22 February 2008, 14:00Tack för att ni finns och delar med er av era kunskaper och erfarenheter. 🙂
Tillstånd just nu: Inget ont när jag går, cyklar, "flexar" med foten osv.
Liten svullnad kvar mitt fram på benet. Gör ont om jag trycker där men det gör lika ont som när jag tr
Tack för att ni finns och delar med er av era kunskaper och erfarenheter. 🙂
Tillstånd just nu: Inget ont när jag går, cyklar, "flexar" med foten osv.
Liten svullnad kvar mitt fram på benet. Gör ont om jag trycker där men det gör lika ont som när jag tr
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 14:06om det gör det minsta ont när du springer och/eller om det är därifrån den kommer så slår du upp skadan igen och hamnar nästan tillbaka på dag 1 igen. skynda långsamt.
och ta framförallt reda på varför du fått den
om det gör det minsta ont när du springer och/eller om det är därifrån den kommer så slår du upp skadan igen och hamnar nästan tillbaka på dag 1 igen. skynda långsamt.
och ta framförallt reda på varför du fått den
Quote from Sissel Svanøe on 22 February 2008, 14:40Har du inte möjlighet att vattengympa/vattenlöpa istället? Förstår att det är ett helsicke att inte kunna träna, men det är inte bra att belasta för snart efter en skada. Tro mig, jag vet (#)
Men om du inte har ont när du går kan du ju alltid köra stavgå
Har du inte möjlighet att vattengympa/vattenlöpa istället? Förstår att det är ett helsicke att inte kunna träna, men det är inte bra att belasta för snart efter en skada. Tro mig, jag vet (#)
Men om du inte har ont när du går kan du ju alltid köra stavgå
Quote from Christer Heinbäck on 22 February 2008, 14:53Ok, får bli vattenlöpning idag igen då.
Hur vet man varför den uppkom? Vad kan troliga orsaker vara?
Ok, får bli vattenlöpning idag igen då.
Hur vet man varför den uppkom? Vad kan troliga orsaker vara?
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 14:56sånt är nästintill omöjligt att svara på utan undersökning och utan att ha kännedom om just dig.
visst finns det generella svar som försnabbt ökad träningsmängd och dålig löpteknik. men det är egentligen ingen idé att spekulera i sådant då det sällan lös
sånt är nästintill omöjligt att svara på utan undersökning och utan att ha kännedom om just dig.
visst finns det generella svar som försnabbt ökad träningsmängd och dålig löpteknik. men det är egentligen ingen idé att spekulera i sådant då det sällan lös
Quote from Christer Heinbäck on 22 February 2008, 15:08Dålig teknik kanske jag har? Det får jag utreda, men nu har jag kollat i min träningsdagbok och jag kan inte se att jag ökat mängden träning för snabbt men det kanske är en bedömningsfråga? 🙂
Jag kör lite vattenlöpning idag och avvaktar vad som händer
Dålig teknik kanske jag har? Det får jag utreda, men nu har jag kollat i min träningsdagbok och jag kan inte se att jag ökat mängden träning för snabbt men det kanske är en bedömningsfråga? 🙂
Jag kör lite vattenlöpning idag och avvaktar vad som händer
Quote from Sissel Svanøe on 22 February 2008, 15:15Nu har jag också kollat i din träningsdagbok och du har ju haft problem med foten för inte allt för länge sen. Det kan inte vara så att du, medvetet eller omedvetet, spänt underbenen och/eller ändrat löpsteg för att försöka avlasta något ömt ställe på fot
Nu har jag också kollat i din träningsdagbok och du har ju haft problem med foten för inte allt för länge sen. Det kan inte vara så att du, medvetet eller omedvetet, spänt underbenen och/eller ändrat löpsteg för att försöka avlasta något ömt ställe på fot
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 15:20Min stressfraktur tog ett halvår att läka. Jag tog reda på orsaken till den, fixade ortopediska inlägg och nya skor under tiden.
Om det är benhinneinflammation, och man har ett närstående viktigt mål, kan man eventuellt (jag rekommenderar det inte!) beh
Min stressfraktur tog ett halvår att läka. Jag tog reda på orsaken till den, fixade ortopediska inlägg och nya skor under tiden.
Om det är benhinneinflammation, och man har ett närstående viktigt mål, kan man eventuellt (jag rekommenderar det inte!) beh