Quote from Guest on 14 November 2010, 17:31Jag springer orientering och tränar därför ganska mycket löpträning. Jag har dock ett problem och det är att det dyker skador lite titt som tätt.
Det behöver inte vara några större men det gör ändå att jag får träningsuppehåll relativt ofta varför jag int
Jag springer orientering och tränar därför ganska mycket löpträning. Jag har dock ett problem och det är att det dyker skador lite titt som tätt.
Det behöver inte vara några större men det gör ändå att jag får träningsuppehåll relativt ofta varför jag int
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 17:41Jag har börjar träna militärträning, (som crossfit fast utomhus) funktionell träning för hela kroppen. Det har stärkt alla muskler och senor som blir påfresta under löpningen.
Jag tror att alla muskler är viktiga om man ska vara stark inom löpningen. Ha
Jag har börjar träna militärträning, (som crossfit fast utomhus) funktionell träning för hela kroppen. Det har stärkt alla muskler och senor som blir påfresta under löpningen.
Jag tror att alla muskler är viktiga om man ska vara stark inom löpningen. Ha
Quote from Lars Mörrby on 14 November 2010, 19:36Knäskador hänger väl ofta ihop med att man landar på hälen, men just i orientering kan det nog också vara att man landar snett. Du kanske skulle köra en del träning barfota eller i Fivefingers så att du dels tränar upp fötterna, dels tränar in ett bra löp
Knäskador hänger väl ofta ihop med att man landar på hälen, men just i orientering kan det nog också vara att man landar snett. Du kanske skulle köra en del träning barfota eller i Fivefingers så att du dels tränar upp fötterna, dels tränar in ett bra löp
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 19:47Sofie: Det låter intressant men hur fungerar det? Har aldrig hört talas om det 🙂
Jag tror också att det är en fördel att vara stark i resterande delar av kroppen för att prestera bra löpmässigt.Börje: Ska kolla upp den där boken. Det är ofta nyttigt at
Sofie: Det låter intressant men hur fungerar det? Har aldrig hört talas om det 🙂
Jag tror också att det är en fördel att vara stark i resterande delar av kroppen för att prestera bra löpmässigt.
Börje: Ska kolla upp den där boken. Det är ofta nyttigt at
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 20:10Jag har - av samma skäl som du - börjat köra hederlig styrketräning med betoning på överkropp en dag i veckan. Några set knäböj slinker med. Satsar på ganska tunga vikter, och få reps. En dag till vore nog bra, men har inte blivit av än. Kanske när tävlin
Jag har - av samma skäl som du - börjat köra hederlig styrketräning med betoning på överkropp en dag i veckan. Några set knäböj slinker med. Satsar på ganska tunga vikter, och få reps. En dag till vore nog bra, men har inte blivit av än. Kanske när tävlin
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 20:28jag kör med nordic military training. Det går till så att vi är en grupp omkring 20pers och ett befäl/instruktör. det fungerar typ som ett vanligt gruppträningspass på gymmet men vi är utomhus. varje pass är unikt men ser till att köra igenom hela kroppen
jag kör med nordic military training. Det går till så att vi är en grupp omkring 20pers och ett befäl/instruktör. det fungerar typ som ett vanligt gruppträningspass på gymmet men vi är utomhus. varje pass är unikt men ser till att köra igenom hela kroppen
Quote from Lars Mörrby on 14 November 2010, 20:36Här är också en bra artikel om träning - man rekommenderar faktiskt
tung styrketräning som komplement för styrka, och 50 reps för mitokondrieträning.http://www.ihs.se/upload/Forskning/Fysiologi/Björn%20Ekbloms%20grupp/multisport/OUT0703s44-48.pdf
Här är också en bra artikel om träning - man rekommenderar faktiskt
tung styrketräning som komplement för styrka, och 50 reps för mitokondrieträning.
http://www.ihs.se/upload/Forskning/Fysiologi/Björn%20Ekbloms%20grupp/multisport/OUT0703s44-48.pdf
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 21:30Många intressanta svar här med tanke på att det givna svaret är löpstyrketräning.
Många intressanta svar här med tanke på att det givna svaret är löpstyrketräning.
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 21:44Tveksamt om löpstyrketräning ersätter styrketräning för helkropp.
Tveksamt om löpstyrketräning ersätter styrketräning för helkropp.
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 21:51Läs på först. Löpstyrketräning är styrketräning för helkropp.
Läs på först. Löpstyrketräning är styrketräning för helkropp.