Quote from Funbeat user on 17 December 2010, 22:26Jag kan bara tala för Ruddalen: Skogen är isknöggel (nu med lite snö på) och banan runt motionscentret är blankpolerad eftersom de tydligen har "skottat" den under torsdagen......
Jag kan bara tala för Ruddalen: Skogen är isknöggel (nu med lite snö på) och banan runt motionscentret är blankpolerad eftersom de tydligen har "skottat" den under torsdagen......
Quote from Funbeat user on 17 December 2010, 22:38Detta kanske ger en fingervisning:
http://www.goteborgsvarvet.com/Lopare/Nyheter/Arkiv1/Arkiv/Aktuellt/Langpasset-i-Skatas-installt/
Detta kanske ger en fingervisning:
http://www.goteborgsvarvet.com/Lopare/Nyheter/Arkiv1/Arkiv/Aktuellt/Langpasset-i-Skatas-installt/
Quote from Lars Mörrby on 18 December 2010, 08:44Köpte broddar till löparskorna i går. Med dem tar man sig fram hyfsat ute på isen, även om man inte precis kan slappna av utan måste vara lite beredd hela tiden. Utan skulle jag inte våga springa alls just nu (bankis med tunt snölager över)
Köpte broddar till löparskorna i går. Med dem tar man sig fram hyfsat ute på isen, även om man inte precis kan slappna av utan måste vara lite beredd hela tiden. Utan skulle jag inte våga springa alls just nu (bankis med tunt snölager över)
Quote from Funbeat user on 30 December 2010, 17:26Jag sprang 18 km-slingan idag. Milen är jättefin hela vägen. Hårt packad snö med 1 eller 2 skidspår.
Avstickaren på 8 km var betydligt mycket tuffare men en betydligt större upplevelse. 1-2 km var knappt rörda och på reseten fanns det en smal uppcyklad st
Jag sprang 18 km-slingan idag. Milen är jättefin hela vägen. Hårt packad snö med 1 eller 2 skidspår.
Avstickaren på 8 km var betydligt mycket tuffare men en betydligt större upplevelse. 1-2 km var knappt rörda och på reseten fanns det en smal uppcyklad st
Quote from Funbeat user on 30 December 2010, 17:39Vad nervös på 2 ställen
* branta utför efter ca 6,5
* sista utför innan 5 kmbanan.
Vad nervös på 2 ställen
* branta utför efter ca 6,5
* sista utför innan 5 kmbanan.
Quote from Funbeat user on 30 December 2010, 17:42Ja, utförsbackarna på milen var lite luriga eftersom skidåkarna åker och plogar hela vägen. Jag har dubbat mina skor och hade inte några problem.
Ja, utförsbackarna på milen var lite luriga eftersom skidåkarna åker och plogar hela vägen. Jag har dubbat mina skor och hade inte några problem.
Quote from Funbeat user on 30 December 2010, 17:49Jag körde mina sommarskor.
Körde kantlöpning utför.
Jag körde mina sommarskor.
Körde kantlöpning utför.
Quote from Funbeat user on 30 December 2010, 17:53Just det - 250 meter in på 8km-stigen finns det en svår passage p.g.a. av denna "isfläck".
www.tor.nu/wf/18km.jpg
Just det - 250 meter in på 8km-stigen finns det en svår passage p.g.a. av denna "isfläck".
Quote from Funbeat user on 30 December 2010, 17:56Är det verkligen plats både för skidåkning och löpning längs milen? Den är ju knappt så bred man kan springa om på sina ställen.
Är det verkligen plats både för skidåkning och löpning längs milen? Den är ju knappt så bred man kan springa om på sina ställen.
Quote from Funbeat user on 30 December 2010, 18:01Det var inte några problem att springa bredvid skidspåren.
Det var inte några problem att springa bredvid skidspåren.