Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkav på "kronjuvelerna"
You need to log in to create posts and topics.

Säkert ett ämne som avhandlats här tidigare, men jag startar ändå en ny tråd.
Jag har i stort sett bara Craftkläder i min löpargarderob och är nöjd med dom, bortsett från löparkalsonger av Boxermodell.

På de lite längre passen börjar det ibland att skava

Yes, jag har fått allt från helröd till blödande pung av den craft-modellen. Kör den fortfarande dock, eftersom jag köpte så många av dem och är snål...

Mitt recept är en näve vitt vaselin, sen är det lugnt, har sprungit 12 timmar i regn utan skav men då

Jag får också skav av Craft-boxern, men inte på juvelerna utan på innanlåren, detta pga att kalsongerna "knycklar/rullar" ihop sig uppåt och ligger som en blöt rulle o irriterar.

Köpte ett par Craft i brief-modell och detta löste problemet för mig, anvä

Vilken modell är det ni pratar om? har en med vindskydd fram, och den funkar för mig.

Jag springer/cyklar/åker skidor i vilka kallingar som helst oavsett material, modell, märke eller prisklass. Aldrig haft några som helst problem med skav av någon sort. Är jag bara lyckligt lottad tro...hmmm...Samma sak med strumpor. Jag springer i det ja

Har kört craft windstopper några gånger i vinter. På långpass uppåt två timmar har det kunnat bli lite irriterat, så det hade nog blivit problem på längre sträckor. De känns som att den är lite vass i sömmarna. Å andra sidan har själva windstopperdelen i

Vaselin, eller ännu bättre Sportslick, gör susen på längre pass. Inotyol är också bra men har lite äcklig färg

För kallingar så har jag hittat kalsonger i syntetmaterial på Dressman. För två år sen var dom i 90% nylon, 10% elastan. Nuvarande modeller är

Jag har ett par vita craft boxerkallingar som jag inte kan springa 5k utan att få jätteskav. Mina craft windstopper (mer i underställsmaterial) är inga problem eller ja kanske efter 5-6 mil men det kanske mer beror på distansen/tiden än på kallingarna.

J

Kör ner handen och skifta mellan ptv, pth & pim var 5:e km lr så. ("p" står för båda med "p" så det blir runt nio olika varianter att växla mellan ;))

Anders, jag hoppas ligga före dej vid matkontrollerna om vi springer samma långlopp nån gång 🙂