Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkavsår!
You need to log in to create posts and topics.

Jag har ALLTID något skavsår.. antingen bak på hälen eller i hålfoten. Trots att jag springer i bra, sköna skor och med löparstrumpor. Får ni mycket skavsår? Hur gör ni?

Jag får aldrig skavsår eller blåsor längre. Kanske någon blåsa vid riktigt långa och blöta pass...eller nej det får jag nog inte då heller...jag kommer inte ihåg när jag hade blåsa eller skavsår senast. Jo, just det. När jag i vinter körde mycket löpning

Jag fick alltid skavsår i hålfoten när jag sprang förut. Gick till Löplabbet och frågade om vad jag skulle göra. Köpte löplabbets egna strumpor som är i två lager, var rädd att de skulle vara för varma, men jag tycker inte att jag har haft problem med det

Jag har alltid trott att jag var den enda med skavsår i hålfoten, men nu är vi minst tre :-). Löplabbets dubbla strumpor funkar bra för mig också, och när man inte har några "påbörjade" skavsår kan det gå bra att springa kortare sträckor med vanliga löpar

Sportslick från litepac.com och ullstrumpor är bästa förebyggaren mot skavsår. För mig i alla fall, får jag väl tillägga.

I somras fick jag in ett minimalt gruskorn i mina löparskor på ett långpass, och fick en blåsa i hålfoten. Det hade väl inte varit så farligt om inte jag sedan skulle vara barnvakt i en vecka åt brorsans flicka som hade - streptokocker. Gissa vad som händ

Crocs (Foppatofflor) kan vara är ett alternativ att överväga. Kolla här: http://www.teamfakta.se/content.asp?TitelID=398&Tooltip=1&TID=398

Jag får ofta blåsor i trampdunan, oftast på sommaren. Ibland det räcker att jag går 7 km då får ja blåsor. Men ny har det varit lungt ett tag, hoppas att det fortsätter...(t+)

Ända gången jag får blåsor e väll på marathon.Jag har ett halvnummer för stora skor och "dubbel strumpor"

Hade mycket problem förr,men sen jag tog lite större nummer på skorna försvann problemen.

Jag har en mindre vänsterfot och efter att jag började med tjockare strumpa på vänstern behöver jag inget skydd mot skavsår.