Quote from Christer Berg on 30 May 2013, 08:51@Anders: Du skrev "En löpare har målsättningen att bli bättre på det han eller hon gör, en joggare har "bara" målsättningen att träna och att må bättre."
Så hur definierar du en som i grunden tränar för att må bättre men samtidigt vill se framsteg och bl
@Anders: Du skrev "En löpare har målsättningen att bli bättre på det han eller hon gör, en joggare har "bara" målsättningen att träna och att må bättre."
Så hur definierar du en som i grunden tränar för att må bättre men samtidigt vill se framsteg och bl
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 09:09Enkelt - Alla som springer fortare än jag är löpare, alla som springer långsammare är joggare.
🙂
Enkelt - Alla som springer fortare än jag är löpare, alla som springer långsammare är joggare.
🙂
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 10:30Haha, Joakim! Men du uteslöt ju dig själv där... Du kanske är mittemellan, typ jöpare eller loggare? 🙂
För att svara på originalfrågan så går gränsen vid 6:12 tempo.
Haha, Joakim! Men du uteslöt ju dig själv där... Du kanske är mittemellan, typ jöpare eller loggare? 🙂
För att svara på originalfrågan så går gränsen vid 6:12 tempo.
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 14:15@Christian: jag var kanske lite slarvig. Jag borde ha skrivit att
En löpare har FÖR MIG DEN FÖRTÄRANDE PRIMÄRA målsättningen att bli bättre på det han eller hon gör, en joggare har PRIMÄRT målsättningen att träna för att må bättre.
- - Både löparen och
@Christian: jag var kanske lite slarvig. Jag borde ha skrivit att
En löpare har FÖR MIG DEN FÖRTÄRANDE PRIMÄRA målsättningen att bli bättre på det han eller hon gör, en joggare har PRIMÄRT målsättningen att träna för att må bättre.
- - Både löparen och
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 14:18Ibland sticker jag bara ut och joggar en sväng. Ibland går jag ut och springer.
Ganska vanligt för mig när jag kör ett löppass är att jag ägnar mig åt uppjogg och nedjogg.
Ibland sticker jag bara ut och joggar en sväng. Ibland går jag ut och springer.
Ganska vanligt för mig när jag kör ett löppass är att jag ägnar mig åt uppjogg och nedjogg.
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 15:49Tibor, du är definitivt löpare med tanke på hur mycket och fort du springer. Jag själv tänkte känna efter på lördag kväll om jag känner mig som löpare, joggare eller vrak...:-)
Tibor, du är definitivt löpare med tanke på hur mycket och fort du springer. Jag själv tänkte känna efter på lördag kväll om jag känner mig som löpare, joggare eller vrak...:-)
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 17:42Hehe, Tibor sant. Yes, så är det nog.
Hehe, Tibor sant. Yes, så är det nog.
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 18:36Tack för alla svar! Kul att läsa dem allihop. Den här var totalt klockren:
"Sedan finns det de osäkra: "Får jag kalla mig löpare, fastän jag springer långsamt?", "Vid vilken fart blir jogg löpning?" De har inte bestämt sig ännu, men nyfikenheten visar at
Tack för alla svar! Kul att läsa dem allihop. Den här var totalt klockren:
"Sedan finns det de osäkra: "Får jag kalla mig löpare, fastän jag springer långsamt?", "Vid vilken fart blir jogg löpning?" De har inte bestämt sig ännu, men nyfikenheten visar at
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 18:58Besvärlig formulering där, Mervi. Gå på känsla.
Jogga = det ska kännas lätt och inte stressat.
Löpning = då ligger du på lite grann, en smula jobbigt (hur jobbigt bestämmer du själv, och kommer troligen att ändras med tiden).
Lite knixigt i början ka
Besvärlig formulering där, Mervi. Gå på känsla.
Jogga = det ska kännas lätt och inte stressat.
Löpning = då ligger du på lite grann, en smula jobbigt (hur jobbigt bestämmer du själv, och kommer troligen att ändras med tiden).
Lite knixigt i början ka
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 19:04Kul att det kan råda sådan begreppsförvirring om vad vi pysslar med.
@Anders: Jogg är förstås gång med antydda löpsteg. För egen del kommer jag nog att börja jogga när jag inte har långt kvar till mitt första rullator-race 🙂
Kul att det kan råda sådan begreppsförvirring om vad vi pysslar med.
@Anders: Jogg är förstås gång med antydda löpsteg. För egen del kommer jag nog att börja jogga när jag inte har långt kvar till mitt första rullator-race 🙂