Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkillnad på damskor - herrskor?
You need to log in to create posts and topics.

Sockiplast töjer sig ganska bra.

Susanne,
pröva New Balance, då de gör sina skor i fyra vidder.
D-läst som det heter bör räcka, annars är det den bredaste på dam, 2E som gäller.

Jag ligger storleksmässigt på 39-40 i löparskor och brukar ofta få prova både dam- och herrskor när det är dags att göra inköp. En liten intressant detalj upptäckte jag för ett par år sedan när jag provade Nike Air Structure Triax - dammodellens sulor til

Eftersom tjejer är vanligtvis oftare kobenta så har de andra vinklar i knäleden.
Studera lite kring varför tjejer har mycket mer knäskador inom fotboll.

Daniel; mina förra skor var ett par New Balance. Som du skriver gav de bra plats för fötterna, men det var det enda bra med dem....
Köpte precis ett par Nike Air Zoom Vomero, som (efter ett pass )verkar uppfylla mina krav på utrymme och dämpning.

Erik;

Hm, undrar varför Nike vill kalla skorna för plogbilor? Tja det är väl bättre än vomaro iaf 😉

Susanne A: Hoppas du blir nöjd med dina Nike. Jag köpte sådana förra året och tyckte att "jag flög" fram i spåret. Till en början i a f. Efter några pass hade jag trampat ner dem så att jag nu går/springer snett i dem.
Definitivt dags för nya och då är j

Tack Helena! Trampa ner.... Och jag som blev så glad att jag hittat något med bra dämpning... (iofs behöver ju inte detta hända mig, men...)