Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 17:44Kan man inte köra med släpankare så det inte går så fort?
Kan man inte köra med släpankare så det inte går så fort?
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 17:46Jag kan kroka fast dig där bak då!
Jag kan kroka fast dig där bak då!
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 17:50Tror du att du kommer att vara framför mig?
Du gillar ju inte att köra i klunga.
Tror du att du kommer att vara framför mig?
Du gillar ju inte att köra i klunga.
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 20:32Hej och återigen tack för uttömmande svar. Särskilt Rasmus gav iaf hopp om att fortsätta på min fina "Tomteröda" Planet X "Uncle John" cykel med budsäck på ryggen ett tag till...
Bak har redan ramen fästen för skivbromsar - dock (när det begav sig för in
Hej och återigen tack för uttömmande svar. Särskilt Rasmus gav iaf hopp om att fortsätta på min fina "Tomteröda" Planet X "Uncle John" cykel med budsäck på ryggen ett tag till...
Bak har redan ramen fästen för skivbromsar - dock (när det begav sig för in
Quote from Fredrik Närenfors on 8 September 2008, 23:25Visste du att 70% av bromsverkan sitter i framhjulet?
Visste du att 70% av bromsverkan sitter i framhjulet?
Quote from Ingemar Lindgren on 9 September 2008, 10:06Dan, jag har snarare hört att hydrauliska system tar stryk av vinterväglag - slask uppblandat med salt fastnar och fräter sönder packningar mm. Så om det är åretruntpendling som gäller, kör mekaniskt. Om inte annat billigare och lättare att meka med själv
Dan, jag har snarare hört att hydrauliska system tar stryk av vinterväglag - slask uppblandat med salt fastnar och fräter sönder packningar mm. Så om det är åretruntpendling som gäller, kör mekaniskt. Om inte annat billigare och lättare att meka med själv
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 18:29Dan, vad gäller vajrar och sånt så är det exakt samma som med fälgbromsar. Standardvajrar och höljen.
Och sen bör du lära dig använda frambromsen. När man bromsar hårt flyttas nästan hela belastningen över på framhjulet, och bakhjulet avlastas. Bromsar m
Dan, vad gäller vajrar och sånt så är det exakt samma som med fälgbromsar. Standardvajrar och höljen.
Och sen bör du lära dig använda frambromsen. När man bromsar hårt flyttas nästan hela belastningen över på framhjulet, och bakhjulet avlastas. Bromsar m
Quote from Elias Engqvist on 9 September 2008, 18:43Kan du förklara hur man trampar också så är ju cykelkurs 1A färdig...
Kan du förklara hur man trampar också så är ju cykelkurs 1A färdig...
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 18:44Ett ben upp o de andra ner sen skifta....
Ett ben upp o de andra ner sen skifta....
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 18:46Det är bara att satsa rakt ut i en korsning och sedan testa bromsarna ifall det kommer någon.
Det blir bra reflexträning och framför allt test av hur man klarar "arbete under stress". Kan vara bra att ha i CV:n
Det är bara att satsa rakt ut i en korsning och sedan testa bromsarna ifall det kommer någon.
Det blir bra reflexträning och framför allt test av hur man klarar "arbete under stress". Kan vara bra att ha i CV:n