Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 22:14Nån intresserad av Hydralisk skivbroms till Mbt / DH eller vad som helst..
http://www.blocket.se/halland/Hope_M4__nr_3__hydralisk_skivbroms_26390355.htm?ca=20&w=1&last=1
Prutbart via Funbeat 😉
Nån intresserad av Hydralisk skivbroms till Mbt / DH eller vad som helst..
http://www.blocket.se/halland/Hope_M4__nr_3__hydralisk_skivbroms_26390355.htm?ca=20&w=1&last=1
Prutbart via Funbeat 😉
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 22:59Det går också att använda "long reach" racerbromsar till cx-cyklar dessa är mycket pålitligare, låter mindre och sliter bromsgummin mycket mindre än cantileverbromsar. Dessa passar till dina 105-handtag rakt av.
På min surly kör jag med tektro 556:
http:/
Det går också att använda "long reach" racerbromsar till cx-cyklar dessa är mycket pålitligare, låter mindre och sliter bromsgummin mycket mindre än cantileverbromsar. Dessa passar till dina 105-handtag rakt av.
På min surly kör jag med tektro 556:
http:/
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 23:3570% bromsverkan fram...
Jo i teorin...
...men inte på löst underlag vilket är rikligt förekommande så här års, jag sliter hellre på bakdäcket än går ikull oavsett det gäller trampcykel eller MC.
70% bromsverkan fram...
Jo i teorin...
...men inte på löst underlag vilket är rikligt förekommande så här års, jag sliter hellre på bakdäcket än går ikull oavsett det gäller trampcykel eller MC.
Quote from Charlotte Skoglund on 28 March 2010, 08:37hmm använder mestadels fram oavsett underlag så länge det går rakt fram eller har redskapet upprätt...använder mest bak som ett komplement.
på hoj o grus går ju bak att använda för lite förställ innan kurvan.
är jag väl inne i kurvan vill jag helst inte
hmm använder mestadels fram oavsett underlag så länge det går rakt fram eller har redskapet upprätt...använder mest bak som ett komplement.
på hoj o grus går ju bak att använda för lite förställ innan kurvan.
är jag väl inne i kurvan vill jag helst inte
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 09:06Jag har cantilever broms på min nya cykel (en Cross). Nu förstår jag vad jag har läst tidigare. Cantileverbroms är till för att justera farten.
Jag har cantilever broms på min nya cykel (en Cross). Nu förstår jag vad jag har läst tidigare. Cantileverbroms är till för att justera farten.
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 20:20Hmm, varför inte prova att montera V-bromsar på cantins tappar ?
Hmm, varför inte prova att montera V-bromsar på cantins tappar ?
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 21:47V-bromsen suger för mycket bromsvire för att passa landsvägshandtag, kan dock fixas till med sk problemsolvers:
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/problem-solvers-travel-agent.html
eller att avända mini v-bromsar:
http://www.cyclecomponents.com/
V-bromsen suger för mycket bromsvire för att passa landsvägshandtag, kan dock fixas till med sk problemsolvers:
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/problem-solvers-travel-agent.html
eller att avända mini v-bromsar:
http://www.cyclecomponents.com/
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 22:16apropå bara trampa upp å ner: rekommenderar en bok som heter High Tech Cycling The Science of Riding Faster särskilt kapitlet Cycling Biomechanics med fina formler som t.ex. Pc = Tc x CAD x 2pi / 60 och tillhörande förklarande grafik som gör förhållandet
apropå bara trampa upp å ner: rekommenderar en bok som heter High Tech Cycling The Science of Riding Faster särskilt kapitlet Cycling Biomechanics med fina formler som t.ex. Pc = Tc x CAD x 2pi / 60 och tillhörande förklarande grafik som gör förhållandet
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 22:27Daniel, hjälp mig ...
Landsvägshandtag bottnar ut? Är det det som är problemet?
Eller är det tvärtom?
Daniel, hjälp mig ...
Landsvägshandtag bottnar ut? Är det det som är problemet?
Eller är det tvärtom?
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 23:45Ja så är det, du får precis v-bromsen att ta innan landsvägshandtaget bottnar. Det leder till att man får ställa in bromsgummina extremt nära fälgen för att nå relativt normal bromsaktion.
Jag experimenterade med att kapa ner slaglängden på mina v-bromsar
Ja så är det, du får precis v-bromsen att ta innan landsvägshandtaget bottnar. Det leder till att man får ställa in bromsgummina extremt nära fälgen för att nå relativt normal bromsaktion.
Jag experimenterade med att kapa ner slaglängden på mina v-bromsar