Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSko för både trail & asfalt?
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan, brukar springa mest på asfalt, men har fått upp intresset för trail, så min fråga är.....
Vilken sko är bra för både asfalt och smala stigar mm. (ej obanad terräng)
Har kollat in lite på Adidas Response Trail 20 men blir inte riktig klok om dom fu

Jag har precis haft samma frågeställning, och jag tror att du får ett bättre svar om du kan ge lite bakgrund först:

1: Varför vill du ha en kombo? Kombo blir alltid kompromiss, så idealet är bra skor för asfalt, och (andra) bra skor för trail. Kanske att

Jag letade länge efter ett märke som kunde ge mig den där förutsägbarheten jag ville ha (man kan lita på passformen, på storlekarna, på känslan och kvalitén) och hann testa Garmont, Adidas, Salomon innan jag utvidgade mitt sortiment av Puma. Jag tror alla

Merrell Mix Master 2 fungerar kalas för mig. Cirka 60K 50/50 trail/asfalt per vecka.

Eftersom de flesta av mina pass blir en blandning av trail och asfalt tar jag oftast dessa skor, men för ren trail kör jag Inov8 X-Talon 212, en sko som nämnts ovan (vil

Olika fötter trivs ju med olika skor - men för mig är Salomon Sense precis den sko jag skulle ta om jag skulle springa blandat stig och asfalt!

Jag har Inov-8 trailroc 245 som jag använder för just mixad löpning. Har en runda som innebär drygt 2 km transport på asfalt. Asskön och rätt lätt. Snygg är den också.

Tibor - En typisk runda för mig (när jag vill ha trailskor) kan vara en "transportsträcka"(asfalt) i ca:3-4km för att sen ta en mil eller däromkring på/helst stigar av varierande kvalite, helst ej anlagda, för då funkar det som sagt var med vilka skor som

Urban - skulle jag vara du, skulle jag testa de skor du har först (kanske redan är gjort?).

Jag springer en hel del stig i ett par Brooks Green Silence (modellen finns inte längre) som är ett par lätta träningsskor med väldigt slät sula. Inga plastbitar

"hittade" en Salomon dojja som inte till talat mig på papperet tidigare men används nu som promenad sko när jag är skadad (i 2 storlekar för stor)

och det är Salomon XR mission 1

kan säkert var ett fynd för vissa som löpar sko både på väg och asfalt...

Jag har precis skaffat New Balance MT1010v2 av precis den typen av löpning du nämner.

New Balance MT1010v2, ett första intryck

Innan har jag sprungit i Salomon S-lab Sense Ultra, Inov-8 Roclite 243 och Inov-8 Trailroc