Quote from Funbeat user on 14 October 2013, 02:44Förutom fördelarna som Lars listade så brukar trail-skor även ha bättre tåskydd, vilket man förstås inte behöver förrän man slagit en tå riktigt hårt i en sten.
På hyfsade stigar är det väl ingen jätteskillnad mellan mina vanliga träningskor (Mizuno Wave
Förutom fördelarna som Lars listade så brukar trail-skor även ha bättre tåskydd, vilket man förstås inte behöver förrän man slagit en tå riktigt hårt i en sten.
På hyfsade stigar är det väl ingen jätteskillnad mellan mina vanliga träningskor (Mizuno Wave
Quote from Funbeat user on 14 October 2013, 06:46Hej
Många nämner inov8s olika modeller men inte den kanske mest användbara. Inov8 f-lite är by far den sko jag använder mest. Supersnabb på asfalt och greppar blöt sten och stock i skogen toppenbra. Allt för lerigt eller blöt gräsmatta är de kassa på. F-l
Hej
Många nämner inov8s olika modeller men inte den kanske mest användbara. Inov8 f-lite är by far den sko jag använder mest. Supersnabb på asfalt och greppar blöt sten och stock i skogen toppenbra. Allt för lerigt eller blöt gräsmatta är de kassa på. F-l
Quote from Funbeat user on 14 October 2013, 06:47Jag tycker det är en enorm skillnad mellan mina lätta vanliga skor och mina lätta inov 212 i skogen. Så härligt att bl.a. kunna bränna på genom vatten utan att behöva springa vidare i kippande tegelstenar. Skillnaden för mig stavas bl.a. löpglädje. 🙂
Jag tycker det är en enorm skillnad mellan mina lätta vanliga skor och mina lätta inov 212 i skogen. Så härligt att bl.a. kunna bränna på genom vatten utan att behöva springa vidare i kippande tegelstenar. Skillnaden för mig stavas bl.a. löpglädje. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 October 2013, 07:35Både Tibor och Lars visar på bra kunskap i detta, och jag håller med. Jag sprang vildmarkslweden (bit av) i förra veckan med mina Saucony Mirage och det var för halkigt. Nu är de ganska tunna, så vrickningsrisken är inte så stor.
På lerig, stenig och rot
Både Tibor och Lars visar på bra kunskap i detta, och jag håller med. Jag sprang vildmarkslweden (bit av) i förra veckan med mina Saucony Mirage och det var för halkigt. Nu är de ganska tunna, så vrickningsrisken är inte så stor.
På lerig, stenig och rot
Quote from Funbeat user on 14 October 2013, 07:49Jag har (hittills) inte hittat någon bra kompromiss för både asfalt och terräng.
Kör Saucony Kinavara på asfalt och Inov-8 xtalon i skogen.För att svara på Sylvias intressanta fundering:
Jag anser det vara nödvändigt trailskor eftersom jag vill tävla
Jag har (hittills) inte hittat någon bra kompromiss för både asfalt och terräng.
Kör Saucony Kinavara på asfalt och Inov-8 xtalon i skogen.
För att svara på Sylvias intressanta fundering:
Jag anser det vara nödvändigt trailskor eftersom jag vill tävla
Quote from Funbeat user on 14 October 2013, 08:08Urban,
Jag har letat efter en sko som passar på både asfalt och trail, men ännu inte hittat någon sådan sko som passar min fot eller mina övriga specifikationer. Det är bara att leta vidare och hoppas på en "plötsligt händer det"-upplevelse!På Sylvias u
Urban,
Jag har letat efter en sko som passar på både asfalt och trail, men ännu inte hittat någon sådan sko som passar min fot eller mina övriga specifikationer. Det är bara att leta vidare och hoppas på en "plötsligt händer det"-upplevelse!
På Sylvias u
Quote from Elias Engqvist on 14 October 2013, 08:17Kram Jenny 🙂
Kristina nämner en sak som oftast skiljer trailskorna från asfaltsskor - förmågan att inte suga upp vatten.
Kram Jenny 🙂
Kristina nämner en sak som oftast skiljer trailskorna från asfaltsskor - förmågan att inte suga upp vatten.
Quote from Funbeat user on 14 October 2013, 08:22🙂
det är ju samma sak andra vägen den sko man "gillar" i skogen/stigen/spången/berget kan vara helt värdelös på asfalt.....
(en till sko jag gillar traillöpa med är kinvara 3)((men den är väldigt ömtålig))
🙂
det är ju samma sak andra vägen den sko man "gillar" i skogen/stigen/spången/berget kan vara helt värdelös på asfalt.....
(en till sko jag gillar traillöpa med är kinvara 3)((men den är väldigt ömtålig))
Quote from Catharina Brattlin on 14 October 2013, 08:35Oj, vad många trevliga svar på min undring! Kul! 🙂
Christer, Du skriver:
"Kristina nämner en sak som oftast skiljer trailskorna från asfaltsskor - förmågan att inte suga upp vatten."
Jag har sprungit ett asfaltsmarathon i ösregn, och kan faktiskt int
Oj, vad många trevliga svar på min undring! Kul! 🙂
Christer, Du skriver:
"Kristina nämner en sak som oftast skiljer trailskorna från asfaltsskor - förmågan att inte suga upp vatten."
Jag har sprungit ett asfaltsmarathon i ösregn, och kan faktiskt int
Quote from Funbeat user on 14 October 2013, 09:05Ang. blöta skor.
Jag kör en del swimrun där man skojar till det med att simma lite med skorna på.
Det är radikal skillnad mellan olika skors förmåga att dräneras och torka när man kommer upp på land igen.
Mina landvägsskor och terrängskor väger ungefä
Ang. blöta skor.
Jag kör en del swimrun där man skojar till det med att simma lite med skorna på.
Det är radikal skillnad mellan olika skors förmåga att dräneras och torka när man kommer upp på land igen.
Mina landvägsskor och terrängskor väger ungefä