Quote from Funbeat user on 13 October 2013, 20:57Salomon Sense Mantra är ett annat alternativ:
http://www.salomon.com/se/product/sense-mantra.html
Salomon Sense Mantra är ett annat alternativ:
http://www.salomon.com/se/product/sense-mantra.html
Quote from Catharina Brattlin on 13 October 2013, 21:21Förlåt en korkad fråga, men...vad är det som gör trail så speciellt att man inte kan springa med sina vanliga pjuck?
Jag har mängder med skogar som jag springer i - delvis obanat - och det gör jag i mina vanliga mängdträningsskor, Asics Nimbus.
Samma s
Förlåt en korkad fråga, men...vad är det som gör trail så speciellt att man inte kan springa med sina vanliga pjuck?
Jag har mängder med skogar som jag springer i - delvis obanat - och det gör jag i mina vanliga mängdträningsskor, Asics Nimbus.
Samma s
Quote from Funbeat user on 13 October 2013, 21:38Sylvia: Det är klart att man kan springa i sina "vanliga pjuck" i skogen. Det kan däremot vara svårt att spekulera om skillnaden mellan skor om man aldrig har provat.
För jag antar att du känner att det är en viss skillnad att springa på en stökig stig,
Sylvia: Det är klart att man kan springa i sina "vanliga pjuck" i skogen. Det kan däremot vara svårt att spekulera om skillnaden mellan skor om man aldrig har provat.
För jag antar att du känner att det är en viss skillnad att springa på en stökig stig,
Quote from Catharina Brattlin on 13 October 2013, 21:49Självklart vet jag att där är skillnad! 🙂
Men, det ÄR ju skillnad mellan trail och asfalt. Varför vill man likna de olika underlagen vid varandra istället för att acceptera att de är just olika och anpassa sin löpstil/sitt löpsteg efter just det?
Pers
Självklart vet jag att där är skillnad! 🙂
Men, det ÄR ju skillnad mellan trail och asfalt. Varför vill man likna de olika underlagen vid varandra istället för att acceptera att de är just olika och anpassa sin löpstil/sitt löpsteg efter just det?
Pers
Quote from Funbeat user on 13 October 2013, 22:02Det är bra att du lägger dig i! Det är absolut inte ett måste, att köpa speciella trailskor (vilket jag skrev i mitt första inlägg), däremot passar olika skor olika bra att springa i på stigar och obanat.
De största skillnaderna mellan en bra och en dåli
Det är bra att du lägger dig i! Det är absolut inte ett måste, att köpa speciella trailskor (vilket jag skrev i mitt första inlägg), däremot passar olika skor olika bra att springa i på stigar och obanat.
De största skillnaderna mellan en bra och en dåli
Quote from Catharina Brattlin on 13 October 2013, 22:15Tack! 🙂
Efter att ha läst Din "lista" så kan jag nog, dessvärre, konstatera att mina Asics Nimbus passar för allt. För, det finns inga väder eller underlag som jag inte har sprungit i i denna skon de senaste åren och det har känts bra och skon har nått
Tack! 🙂
Efter att ha läst Din "lista" så kan jag nog, dessvärre, konstatera att mina Asics Nimbus passar för allt. För, det finns inga väder eller underlag som jag inte har sprungit i i denna skon de senaste åren och det har känts bra och skon har nått
Quote from Elias Engqvist on 13 October 2013, 23:04Kolla, kejsaren är naken!
Visst har du en poäng Sylvia, men samtidigt kan man också resonera så här:
Alla skor kan omöjligt vara exakt lika bra på alla underlag! Hur vet du då att just dina Nimbus är bäst?
Visst, din kropp är det viktigaste redskapet, m
Kolla, kejsaren är naken!
Visst har du en poäng Sylvia, men samtidigt kan man också resonera så här:
Alla skor kan omöjligt vara exakt lika bra på alla underlag! Hur vet du då att just dina Nimbus är bäst?
Visst, din kropp är det viktigaste redskapet, m
Quote from Funbeat user on 13 October 2013, 23:11Nja, testa att dra på utför en blöt gräsig nedförsbacke, skråa uppför en blöt stenhäll, springa fort på blöta spänger. Så fort det är teknisk blöt stig och värre terräng tjänar man i allmänhet ordentligt på terrängskor man kan lita på. Det brukar faktiskt
Nja, testa att dra på utför en blöt gräsig nedförsbacke, skråa uppför en blöt stenhäll, springa fort på blöta spänger. Så fort det är teknisk blöt stig och värre terräng tjänar man i allmänhet ordentligt på terrängskor man kan lita på. Det brukar faktiskt
Quote from Catharina Brattlin on 13 October 2013, 23:15För att veta att just mina Nimbus är bäst, eller sämst, måste jag ju testa ALLA skor som finns på marknaden och jämföra.
Hur många har möjlighet till det? Inte jag iallafall. Jag är en vanlig statsanställd löntagare som många av oss är.
Jag är ändå över
För att veta att just mina Nimbus är bäst, eller sämst, måste jag ju testa ALLA skor som finns på marknaden och jämföra.
Hur många har möjlighet till det? Inte jag iallafall. Jag är en vanlig statsanställd löntagare som många av oss är.
Jag är ändå över
Quote from Catharina Brattlin on 13 October 2013, 23:26Förlåt, inte meningen att förringa önskan om att köpa trailskor. Ta mina ord för vad de är. Nonsens? Vettigt? Jag tänkte bara lite högt. 🙂
Förlåt, inte meningen att förringa önskan om att köpa trailskor. Ta mina ord för vad de är. Nonsens? Vettigt? Jag tänkte bara lite högt. 🙂