Quote from Guest on 5 May 2010, 22:30Jag fick mina skoinlägg från Gå- och Löpkliniken (pga hälproblem, inflammerade slemsäckar) i mitten av januari, och jag har fortfarande inte blivit riktigt kompis med dom. Löpglädjen har helt försvunnit. Ska det behöva vara så?
5 veckor efter jag fick do
Jag fick mina skoinlägg från Gå- och Löpkliniken (pga hälproblem, inflammerade slemsäckar) i mitten av januari, och jag har fortfarande inte blivit riktigt kompis med dom. Löpglädjen har helt försvunnit. Ska det behöva vara så?
5 veckor efter jag fick do
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 22:40Min personliga uppfattning är att allt är precis som det ska, ilägg är rätt mycket som kryckor, både i hur kul de är och hur de bör användas. Se dem som en tillfällig lösning medan du ser över vad det var som orsakade skadan och gör något åt orsaken. Ett
Min personliga uppfattning är att allt är precis som det ska, ilägg är rätt mycket som kryckor, både i hur kul de är och hur de bör användas. Se dem som en tillfällig lösning medan du ser över vad det var som orsakade skadan och gör något åt orsaken. Ett
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 05:49Har du bara skoinlägg i löparskorna och inte vardagsskorna?
Jag kör med ilägg i alla mina skor och hade minimala problem i början.
Iläggen kan göras olika aggresiva beroende på vilken typ av löpare, motinär = snäll till elit = aggressiva.
Har du bara skoinlägg i löparskorna och inte vardagsskorna?
Jag kör med ilägg i alla mina skor och hade minimala problem i början.
Iläggen kan göras olika aggresiva beroende på vilken typ av löpare, motinär = snäll till elit = aggressiva.
Quote from Susan Hartley on 6 May 2010, 07:29Det låter ju inte alls roligt. Men jag tror att det för vissa tar ganska lång tid att vända sig. Precis som Annica så skaffade jag mina hos Janne på RS. Han menade att det kunde ta någon månad att vänja sig och att man skulle ta det väldigt försiktigt i b
Det låter ju inte alls roligt. Men jag tror att det för vissa tar ganska lång tid att vända sig. Precis som Annica så skaffade jag mina hos Janne på RS. Han menade att det kunde ta någon månad att vänja sig och att man skulle ta det väldigt försiktigt i b
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 08:34Johanna, hade du andra besvär av pelotten än vaderna?
Jag fick mina inlägg för en dryg månad sen och har tydligen lyckats få foten att kana runt i skon pga för lös snörning trodde Janne på Runner´s store.
Nu är foten öm och det gör ont på en punkt ovanp
Johanna, hade du andra besvär av pelotten än vaderna?
Jag fick mina inlägg för en dryg månad sen och har tydligen lyckats få foten att kana runt i skon pga för lös snörning trodde Janne på Runner´s store.
Nu är foten öm och det gör ont på en punkt ovanp
Quote from Susan Hartley on 6 May 2010, 09:14Jag glömde skriva att det som var mitt största bekymmer i början och det var att tårna domnade bort.
Jag glömde skriva att det som var mitt största bekymmer i början och det var att tårna domnade bort.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 11:08Andreas: Det kan ta ett antal justeringar innan inlägg blir bra.
Johanna: Det är förmodligen något som trycker, gissar för hög hålfot och/eller för smala skor just där. Hade liknande problem med en sko, lästen var alldeles för smal och tryckte upp inlägg
Andreas: Det kan ta ett antal justeringar innan inlägg blir bra.
Johanna: Det är förmodligen något som trycker, gissar för hög hålfot och/eller för smala skor just där. Hade liknande problem med en sko, lästen var alldeles för smal och tryckte upp inlägg
Quote from Susan Hartley on 6 May 2010, 11:18Ja, givetvis var det något som tryckte. Det var ju pelotten. Men det gick över efter ett tag. Jag behövde aldrig justera inläggen.
Ja, givetvis var det något som tryckte. Det var ju pelotten. Men det gick över efter ett tag. Jag behövde aldrig justera inläggen.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 11:29Rekommenderar dig att gå till Idrottsortopedi.se på Berzeliigatan i Göteborg. De vet vad dom gör!
Runner Store Vasagatan i Sthlm är också bra och jag åker alltid dit och köper mina löparskor trots att jag bor i Göteborg.
Lycka till!
Rekommenderar dig att gå till Idrottsortopedi.se på Berzeliigatan i Göteborg. De vet vad dom gör!
Runner Store Vasagatan i Sthlm är också bra och jag åker alltid dit och köper mina löparskor trots att jag bor i Göteborg.
Lycka till!
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 19:07Andreas...jag utgår ifrån att du har som start skaffat dig ett par vanliga fotbäddar typ för alla och testat dessa. Det gjorde jag å sen var det aldrig tal om några personligt gjutna hitan å ditan bäddar. Mina funkar skitabra å för priset ca 295:- har jag
Andreas...jag utgår ifrån att du har som start skaffat dig ett par vanliga fotbäddar typ för alla och testat dessa. Det gjorde jag å sen var det aldrig tal om några personligt gjutna hitan å ditan bäddar. Mina funkar skitabra å för priset ca 295:- har jag