Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkor -igen
You need to log in to create posts and topics.

http://www.intersport.se/Running/Nojdkundgaranti/

Edit: Vill på intet sätt göra reklam för företaget utan bara hänvisa till frågan om garanti på skor.

@Sylvia

Jag använder Asics Nimus & Saucony Triumph normalt och har till slut köpt ett par Asics DS Trainer som "snabbsko" och det känns helt OK. Om inte annat så bara känslan att man tar en lättare sko ger inspiration. Jag köpte dem från Startfitness för

Sylvia undrade: "har Du testsprungit Dina skor innan Du har köpt dem? Eller varför åker alltid Nike Air Pegasus fram?"

Nej, i regel inte. Jag berättar om mina "förutsättningar" (supinerar, har problem med benhinnorna och upplever att jag har ganska breda

Tack Harald! Efter Skövde ska jag ta tag i det där.

Susanne, desto större anledning att faktiskt testspringa skor för att se hur Dina fötter och löpsteg påverkas av skorna. Helst också i olika farter. Nike Air Pegasus är, som Mikael säger, en neutral sko

då får jag väl leta upp ett ställe med den servicen! 🙂
Och tack för alla råd!

Man kan ta hem dom och testspringa på band! Då går det ju bra att byta utan problem efteråt!

@Susanne

Det är klart att du måste testa ordentligt annars skall du ju ha en himla tur. Det finns ju en anledning att man har "prova & byt-erbjudandet" - man vill locka in och BEHÅLLA kunden. Detta till skillnad från nätet där du kan köpa och chansa.

Ko

Nu låter jag bakåtsträvande, och det är inte min mening, men jag tror bara att jag känner till en butik med band, vilket ju begränsar utbudet. Och springa på band hemma; jag har inget gymkort! 😉

Sorry, nu förutsatte jag att du hade tillgång till ett löpband på gym. Dumt av mig!

Susanne, sök på Runners Store eller Löplabbet och kolla vilka städer de har butiker. Kör en weekend i vald stad och passa på att prova ut skor. 😉