Quote from Guest on 2 June 2007, 23:05Hur många par skor alternerar ni mellan och vilken sort är det?
Jag har ett par Asics Gt-2110 (felköp) som jag endast använder inomhus på löpband (222 km).
Sedan har jag ett par favoriter, Asics Gel 1100, som jag kört med i solsken, regn och snöblask (57
Hur många par skor alternerar ni mellan och vilken sort är det?
Jag har ett par Asics Gt-2110 (felköp) som jag endast använder inomhus på löpband (222 km).
Sedan har jag ett par favoriter, Asics Gel 1100, som jag kört med i solsken, regn och snöblask (57
Quote from Funbeat user on 2 June 2007, 23:15I normalfallet alternerar jag mellan två olika skor, Asics GT 2100 (två par) och Mizuno wave rider. GT:n springer jag med i ur och skur under vintern, den känns stabil och skonsam. Mizunon plockar jag fram när intervallerna blir snabbare och vilan längre,
I normalfallet alternerar jag mellan två olika skor, Asics GT 2100 (två par) och Mizuno wave rider. GT:n springer jag med i ur och skur under vintern, den känns stabil och skonsam. Mizunon plockar jag fram när intervallerna blir snabbare och vilan längre,
Quote from Funbeat user on 2 June 2007, 23:41Springer glatt omkring i ett par New balance 1061 och är jättenöjd med dem. Däremot är jag så ny i gemet att jag inte ens visste att man måste ha fler än ett par, fast jag har inte känt något behov av fler.
Nästa gång jag köper nya blir det nog ett par
Springer glatt omkring i ett par New balance 1061 och är jättenöjd med dem. Däremot är jag så ny i gemet att jag inte ens visste att man måste ha fler än ett par, fast jag har inte känt något behov av fler.
Nästa gång jag köper nya blir det nog ett par
Quote from Funbeat user on 3 June 2007, 10:07Välkommen tillbaka till löparträsket då, Katarina! 🙂
Vad jag förstår så har det lite att göra med hur mycket man springer, Lady, behovet av fler skor alltså. Att ALLTID springa i ETT par skor på SAMMA underlag torde slita onödigt mycket. Jag som älskar
Välkommen tillbaka till löparträsket då, Katarina! 🙂
Vad jag förstår så har det lite att göra med hur mycket man springer, Lady, behovet av fler skor alltså. Att ALLTID springa i ETT par skor på SAMMA underlag torde slita onödigt mycket. Jag som älskar
Quote from Funbeat user on 3 June 2007, 10:49Hm... Du har en poäng där. Jag springer iofs mycket i löparspår (grus/terräng/sågspån) eller på löparband, och ganska lite på asfalt så det kanske inte är samma sak?
Hm... Du har en poäng där. Jag springer iofs mycket i löparspår (grus/terräng/sågspån) eller på löparband, och ganska lite på asfalt så det kanske inte är samma sak?
Quote from Funbeat user on 3 June 2007, 11:03Jag har ett par Saucony inköpta i höstas som jag är jättenöjd med, sitter perfekt. Men när det blev höstrusk och jag ville ha lite varmare strumpor i blev dom lite trånga. Köpte då ett par New Balance (på rea) som funkade bra i vintras. Känner nu att dom
Jag har ett par Saucony inköpta i höstas som jag är jättenöjd med, sitter perfekt. Men när det blev höstrusk och jag ville ha lite varmare strumpor i blev dom lite trånga. Köpte då ett par New Balance (på rea) som funkade bra i vintras. Känner nu att dom
Quote from Funbeat user on 3 June 2007, 13:14Tack Maria! Är ju inte riktigt äntillbaka i träsket igen och min stora fasa är att jag aldrig kommer bli löpare igen pga smärtan. Som tur är har jag landsvägscyklingen som räddar mig, men det känns som om löpning passar in lite bättre i livet som småbarn
Tack Maria! Är ju inte riktigt äntillbaka i träsket igen och min stora fasa är att jag aldrig kommer bli löpare igen pga smärtan. Som tur är har jag landsvägscyklingen som räddar mig, men det känns som om löpning passar in lite bättre i livet som småbarn
Quote from Funbeat user on 3 June 2007, 13:15Tack Maria! Är ju inte riktigt tillbaka i träsket än och min stora fasa är att jag aldrig kommer bli löpare igen pga smärtan. Som tur är har jag landsvägscyklingen som räddar mig, men det känns som om löpning passar in lite bättre i livet som småbarnsförä
Tack Maria! Är ju inte riktigt tillbaka i träsket än och min stora fasa är att jag aldrig kommer bli löpare igen pga smärtan. Som tur är har jag landsvägscyklingen som räddar mig, men det känns som om löpning passar in lite bättre i livet som småbarnsförä
Quote from Funbeat user on 3 June 2007, 19:49Maria skrev: Vad jag förstår så har det lite att göra med hur mycket man springer, Lady, behovet av fler skor alltså. Att ALLTID springa i ETT par skor på SAMMA underlag torde slita onödigt mycket. Jag som älskar asfalt behöver nog tänka på det (?).
Vad
Maria skrev: Vad jag förstår så har det lite att göra med hur mycket man springer, Lady, behovet av fler skor alltså. Att ALLTID springa i ETT par skor på SAMMA underlag torde slita onödigt mycket. Jag som älskar asfalt behöver nog tänka på det (?).
Vad
Quote from Funbeat user on 3 June 2007, 22:59En vanlig teori (antagligen vetenskapligt underbyggd) är att man bör variera skor eftersom det annars blir för enformig rörelse och belastning på foten. Du tränar upp foten genom att använda olika skor. Man brukar säga att skaderisken minkar om man växlar
En vanlig teori (antagligen vetenskapligt underbyggd) är att man bör variera skor eftersom det annars blir för enformig rörelse och belastning på foten. Du tränar upp foten genom att använda olika skor. Man brukar säga att skaderisken minkar om man växlar