Quote from Funbeat user on 3 June 2007, 23:09Jag har läst om detta någonstans men vet inte var.....ska försöka hitta det, Hurtbullen 🙂
Det är något med att belastningen bli konstant/enformig med alltid "samma" löpsteg och balans och att man genom att byta skor stärker ben och fötter vilket i sin
Jag har läst om detta någonstans men vet inte var.....ska försöka hitta det, Hurtbullen 🙂
Det är något med att belastningen bli konstant/enformig med alltid "samma" löpsteg och balans och att man genom att byta skor stärker ben och fötter vilket i sin
Quote from Funbeat user on 4 June 2007, 09:53Tack för förklaringen! 🙂 Jag springer normalveckan bara 3 ggr/v ungefär och ca 2 mil totalt/v så det gäller nog inte mej....
Tack för förklaringen! 🙂 Jag springer normalveckan bara 3 ggr/v ungefär och ca 2 mil totalt/v så det gäller nog inte mej....
Quote from Lars Mörrby on 4 June 2007, 10:04Jag köpte ett par Asics DS trainer som jag är mycket nöjd med.
Jag köpte ett par Asics DS trainer som jag är mycket nöjd med.
Quote from Linnea Persson on 4 June 2007, 10:52Jag har en liten fråga som nog inte passar in i ämnet men som handlar om stabilitet i fötterna så jag testar här.
Där jag springer kör de ofta med skogsmaskiner och nu har de "snyggat" till vägen genom att fylla på med riktigt grovt krossmaterial som int
Jag har en liten fråga som nog inte passar in i ämnet men som handlar om stabilitet i fötterna så jag testar här.
Där jag springer kör de ofta med skogsmaskiner och nu har de "snyggat" till vägen genom att fylla på med riktigt grovt krossmaterial som int
Quote from Funbeat user on 4 June 2007, 11:06Intressant, men då behöver jag inte fler skor. Jag hamnar inte i gruppen som springer ofta nog för att behöva mer än ett par.
Intressant, men då behöver jag inte fler skor. Jag hamnar inte i gruppen som springer ofta nog för att behöva mer än ett par.
Quote from Camilla Höög on 4 June 2007, 11:18Mimmi, jag tror absolut att det är bra träning. Du tränar automatiskt upp stabilitet i fotlederna och får lite intervallträning eftersom det går olika snabbt hela tiden.
Jag försöker springa i hyggen med mycket lera och skräp, kraftledningsgator och på MT
Mimmi, jag tror absolut att det är bra träning. Du tränar automatiskt upp stabilitet i fotlederna och får lite intervallträning eftersom det går olika snabbt hela tiden.
Jag försöker springa i hyggen med mycket lera och skräp, kraftledningsgator och på MT
Quote from Funbeat user on 4 June 2007, 13:35Om jag får komma med min åsikt , Mimmi, så tycker jag att det är BRA att springa på ojämna ytor - precis som Anders skriver och av samma anledningar - MEN att det är vansinne att springa på ytor som RÖR på sig om man inte är väldigt rutinerad och stark OC
Om jag får komma med min åsikt , Mimmi, så tycker jag att det är BRA att springa på ojämna ytor - precis som Anders skriver och av samma anledningar - MEN att det är vansinne att springa på ytor som RÖR på sig om man inte är väldigt rutinerad och stark OC
Quote from Linnea Persson on 4 June 2007, 14:28Ja, det är ju det som är det stora problemet, inte det ojämna i sig utan att de för****ade stenarna rör på sig så man inte riktigt får grepp. Men med tanke på hur trött jag blir i fötterna så märker jag ju att de får jobba och jag har rätt svaga fotleder
Ja, det är ju det som är det stora problemet, inte det ojämna i sig utan att de för****ade stenarna rör på sig så man inte riktigt får grepp. Men med tanke på hur trött jag blir i fötterna så märker jag ju att de får jobba och jag har rätt svaga fotleder
Quote from Therese Woodhill on 4 June 2007, 15:32Jag har ett par Asics Gel 1110, de är bra till korta runder. Jag kör dem dock på långa runder med. Dock önska jag att jag hade ett par andra till asfaltsrundorna som var lite annorlunda.
2 par hade varit förträffligt för mig.
Jag har ett par Asics Gel 1110, de är bra till korta runder. Jag kör dem dock på långa runder med. Dock önska jag att jag hade ett par andra till asfaltsrundorna som var lite annorlunda.
2 par hade varit förträffligt för mig.
Quote from ellen olsson on 4 June 2007, 22:17Jag väljer skor efter underlag och syfte:
- ett år gamla sunkiga Nike (på väg ut ur skostället) för asfalt
- Saucony Type A för tävling och motionsspår
- Montrail Odyssey för viss trail
- nya Adidas XA Pro 3D för viss trail
- gamla Adidas XA Pro 3D för b
Jag väljer skor efter underlag och syfte:
- ett år gamla sunkiga Nike (på väg ut ur skostället) för asfalt
- Saucony Type A för tävling och motionsspår
- Montrail Odyssey för viss trail
- nya Adidas XA Pro 3D för viss trail
- gamla Adidas XA Pro 3D för b