Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkoskav inför maran
You need to log in to create posts and topics.

Leta fram en bra tång som greppar nageln och ryck bort den. I bland gör livet ont.

Aha, OK. Mina tår är exakt "tripp-trapp-trull" vilket jag tydligen ska vara tacksam för då?

Bra att veta inför min debut iaf. Att det händer. 🙂

Johanna, jag har också Vallonska tår, där mittentårna är längre än yttertårna. Jag tejpar ihop nageln med tån, alltså de som tidigare blev blå, när jag åker längdskidor för annars kommer blånageln som ett brev på posten.

Skärp dig, Tomas. Spring maran barfota, du vet att du vill. (H)

Allvarligt talat har jag inte så mycket nytt att komma med annat än att tipsa om Rune Larssons artikel om skokirurgi: http://www.loparlarsson.se/content/view/45/55/

Kanske jag ska tejpa tån profylaktiskt istället för att dra av nageln. Men tänk om jag får skav? Eller så låter jag det bara vara som Jenny föreslår och tar bort den efter maran. Den har ju inte stört mig hittills.

Leukoplast på apoteket är kalas för att hålla compeed på plats.

Off topic:
Nageldiskussionen får mig bokstavligen att rysa. Jag har varit med på flera större operationer, allt från höftbyte till hjärtklaffsbyte utan problem. Men att rycka en blå nagel, u

Ja jag utgår ifrån att ni har typ två gånger så stora nummer på skorna dvs dom som ni ska kuta marathon i. Har ni av någon oförklarlig anledning inte detta så = skyll er själva. Framfoten måste ha djävligt gott om plats å inte känna av skon alls typ.
Inna

Såna här vill man inte ha i alla fall:

http://www.wethersfield.net/html/fhs/pis/fungnail2.jpg

På A svarar jag nej och på B kan jag inte.

Nej, men allvarligt talat. Skorna som plötsligt gav mig problem sprang jag för bara några veckor sedan långpass (som längst 40 km) i, och i lördags började de skava efter 2 km. Idiotin bestod i att jag inte slet

Hehe....så en blånagel ingår alltså i startavgiften?

Finns det fler bra tips för en förstagångsförbrytare? Tänker t.ex. på vätskebälte eller inte. Vissa säger ju att det blir så tungt, men tyckte själv när jag sprang Kungsholmen runt (halvmaran) att det