Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 19:01Kristina: Absolut att stanna. Man ska stå still och ignorera hunden och därmed göra sig så tråkig och ointressant som möjligt.
Kristina: Absolut att stanna. Man ska stå still och ignorera hunden och därmed göra sig så tråkig och ointressant som möjligt.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 19:35Okej, bra att veta. jag ville försäkra mig om att jag förstått rätt. Sist jag stannade när jag mötte en lös hund hoppade den på mig ändå och sen blev jag utskälld av ägaren med motiveringen "du kan ju inte stanna, då tror den att den känner dig". Men, jag
Okej, bra att veta. jag ville försäkra mig om att jag förstått rätt. Sist jag stannade när jag mötte en lös hund hoppade den på mig ändå och sen blev jag utskälld av ägaren med motiveringen "du kan ju inte stanna, då tror den att den känner dig". Men, jag
Quote from Christer Berg on 4 April 2011, 20:11...och varför skulle hunden tro något så urbota korkat?
Jag tror nog att hunden har minst 10 gånger bättre koll vem som ingår i umgängeskretsen eller inte jämfört med den förvirrade hundägaren.
...och varför skulle hunden tro något så urbota korkat?
Jag tror nog att hunden har minst 10 gånger bättre koll vem som ingår i umgängeskretsen eller inte jämfört med den förvirrade hundägaren.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 20:57Bra tips och svar!
Idag sa en hundägare till mig att i vissa fall kanske hunden inte lugnar sig fastän man står stilla och är lugn på grund av att man sänder ut dofter som visar på att man är rädd och orolig, vilket kan fortsätta att trigga igång hunden
Bra tips och svar!
Idag sa en hundägare till mig att i vissa fall kanske hunden inte lugnar sig fastän man står stilla och är lugn på grund av att man sänder ut dofter som visar på att man är rädd och orolig, vilket kan fortsätta att trigga igång hunden
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 21:02Tråkigt att höra om din upplevelse!
Jag har aldrig ägt hund men tycker om hundar i allmänhet. Men ofta är det ägarna som säger "fel saker". Ex v om en hund hoppar och har sig kan ägaren säga att hunden bara är lekfull. Jag gillar det inte! Kan bara ana
Tråkigt att höra om din upplevelse!
Jag har aldrig ägt hund men tycker om hundar i allmänhet. Men ofta är det ägarna som säger "fel saker". Ex v om en hund hoppar och har sig kan ägaren säga att hunden bara är lekfull. Jag gillar det inte! Kan bara ana
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 21:19Eva-Marie: Har du inte möjlighet att få "låna" olika hundar från vänner, grannar, släktingar, o.s.v. för att få öva lite olika beteenden mot hundar och lära dig hur de fungerar? Det vore ju himla synd om du inte kunde springa där du vill p.g.a. detta elle
Eva-Marie: Har du inte möjlighet att få "låna" olika hundar från vänner, grannar, släktingar, o.s.v. för att få öva lite olika beteenden mot hundar och lära dig hur de fungerar? Det vore ju himla synd om du inte kunde springa där du vill p.g.a. detta elle
Quote from Christer Berg on 4 April 2011, 21:28Ett mindre vetenskapligt råd angående hundars kroppspråk är att titta på Cesar Milans program, "Mannen som kan prata med hundar".
Där ser man hundarnas kroppspråk och Milan förklarar vad man ska titta efter för att se om hunden visar ett dominant beteend
Ett mindre vetenskapligt råd angående hundars kroppspråk är att titta på Cesar Milans program, "Mannen som kan prata med hundar".
Där ser man hundarnas kroppspråk och Milan förklarar vad man ska titta efter för att se om hunden visar ett dominant beteend
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 21:53Ett mycket bra råd som Christian kom med, det finns osså ett annat program där en kvinna är programledare (kommer ej ihåg vad hon eller programmet heter), men hon är också bra och man får många tips där om hur man ska "bete" sig för att hundarna ska "fatt
Ett mycket bra råd som Christian kom med, det finns osså ett annat program där en kvinna är programledare (kommer ej ihåg vad hon eller programmet heter), men hon är också bra och man får många tips där om hur man ska "bete" sig för att hundarna ska "fatt
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 22:00Håller med de tidigare råden om att stanna men inte för att göra dig ointressant utan för att få hunden att förstå att du inte flyr och att det är du som bestämmer. Som någon tidigare sa, hundar är inte dumma och de fattar snabbt vem de kan dominera och v
Håller med de tidigare råden om att stanna men inte för att göra dig ointressant utan för att få hunden att förstå att du inte flyr och att det är du som bestämmer. Som någon tidigare sa, hundar är inte dumma och de fattar snabbt vem de kan dominera och v
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 22:03Gerda,
min erfarenhet och det jag har lärt mig är att tysta hundar med rest ragg är farligast för de tänker "lösa situationen" på egen hand. Har bl a blivit biten av en golden retriver med det beteendet. Hundar som skäller gör det för att uppmärksamma flo
Gerda,
min erfarenhet och det jag har lärt mig är att tysta hundar med rest ragg är farligast för de tänker "lösa situationen" på egen hand. Har bl a blivit biten av en golden retriver med det beteendet. Hundar som skäller gör det för att uppmärksamma flo