Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 00:24Jag vet. Vi startar en tråd som handlar om löpning vs hundar (#)
Om du nu inte orkar leta i den gamla tråden, gör ett nytt inlägg där då, inte en ny tråd! Nu kommer hela den tråden malas en gång till och då ska man ha i åtanke att allt som står i den trå
Jag vet. Vi startar en tråd som handlar om löpning vs hundar (#)
Om du nu inte orkar leta i den gamla tråden, gör ett nytt inlägg där då, inte en ny tråd! Nu kommer hela den tråden malas en gång till och då ska man ha i åtanke att allt som står i den trå
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 04:23Eva-Marie: Att det finns hundar som triggas av din rädsla och att du är fortsatt rädd för hundar är ingenting som du kan göra någonting åt över huvud taget utom att under reglerade former utsätta dig och din rädsla för FLER hundar så att din rädsla bedarr
Eva-Marie: Att det finns hundar som triggas av din rädsla och att du är fortsatt rädd för hundar är ingenting som du kan göra någonting åt över huvud taget utom att under reglerade former utsätta dig och din rädsla för FLER hundar så att din rädsla bedarr
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 08:18Jag kan tänka mig att på landet är folk betydligt närmare varandra och vågar/vill inte säga till personer som du eftersom det riskerar sämjan i grannskapet. De kan mycket väl inom fyra väggar säga både ett och annat om dig.
Jag kan tänka mig att på landet är folk betydligt närmare varandra och vågar/vill inte säga till personer som du eftersom det riskerar sämjan i grannskapet. De kan mycket väl inom fyra väggar säga både ett och annat om dig.
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 09:39Sven: Inte på det vis som de ler och hälsar glatt och ofta får jag höra "vilken fin hund du har" och "vad roligt att se en boxer, det är inte så ofta nuförtiden" och liknande kommentarer. Är folk kanske bara mer vana vid hundar eller hundvänligare här?
Sven: Inte på det vis som de ler och hälsar glatt och ofta får jag höra "vilken fin hund du har" och "vad roligt att se en boxer, det är inte så ofta nuförtiden" och liknande kommentarer. Är folk kanske bara mer vana vid hundar eller hundvänligare här?
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 10:29Människor som är allergiska mot djur kanske inte bosätter sig på landet eftersom det blir för långt till akuten då?
Människor som är allergiska mot djur kanske inte bosätter sig på landet eftersom det blir för långt till akuten då?
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 10:33Möjligen så att man bosätter sig på landet för att man vill ha djur? Det gäller iaf de jag känner som gjort det. Plats för häst och gärna mer än en hund och katt. Kaniner och höns etc.
Möjligen så att man bosätter sig på landet för att man vill ha djur? Det gäller iaf de jag känner som gjort det. Plats för häst och gärna mer än en hund och katt. Kaniner och höns etc.
Quote from Jonny Persson on 5 April 2011, 10:35Med betydligt mindre folk och mindre anonymitet har vissa typer av problem en tendens att försvinna. Man skriker inte lika gärna på den som man vet att man ska möta varje dag. Dessutom så vet jag att problemhundar också har en tendens att "försvinna" på l
Med betydligt mindre folk och mindre anonymitet har vissa typer av problem en tendens att försvinna. Man skriker inte lika gärna på den som man vet att man ska möta varje dag. Dessutom så vet jag att problemhundar också har en tendens att "försvinna" på l
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 10:38Min far är uppväxt på landet, som han uttryckte det, "bet en hund någon" (ortsbor iaf, mitt tillägg, jag tror att luffare som smög runt knutarna inte räknades) "så avlivade ägaren den inom 24 timmar, annars så dog eller försvann den iaf ..."
Men hundar va
Min far är uppväxt på landet, som han uttryckte det, "bet en hund någon" (ortsbor iaf, mitt tillägg, jag tror att luffare som smög runt knutarna inte räknades) "så avlivade ägaren den inom 24 timmar, annars så dog eller försvann den iaf ..."
Men hundar va
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 11:45Usch, stackars dig. Har aldrig varit med om någon okopplad hund som attackerat eller jagat mig, men blivit påhoppad av en _kopplad_ hund under ett löppass. Blev förvånad så hann inte mer än skrika "Håll i hunden". Arg blev jag efteråt - hur kan det finnas
Usch, stackars dig. Har aldrig varit med om någon okopplad hund som attackerat eller jagat mig, men blivit påhoppad av en _kopplad_ hund under ett löppass. Blev förvånad så hann inte mer än skrika "Håll i hunden". Arg blev jag efteråt - hur kan det finnas
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 19:02Lös hund = Munkorg....eller vad det heter...typ runt nosen så att den inte kan bitas. Borde väl alla vara eniga om såväl hundägare som löpare.
I koppel så ta av sattyget...men när besten släpps ut så på med den igen.
Nu e problemet löst å så slipper vi do
Lös hund = Munkorg....eller vad det heter...typ runt nosen så att den inte kan bitas. Borde väl alla vara eniga om såväl hundägare som löpare.
I koppel så ta av sattyget...men när besten släpps ut så på med den igen.
Nu e problemet löst å så slipper vi do