Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 21:07Optimist? Antirealist heter det väl? (H)
(och lite hundsadist också, munkorg är ju faktiskt ruggigt elakt skit)
Optimist? Antirealist heter det väl? (H)
(och lite hundsadist också, munkorg är ju faktiskt ruggigt elakt skit)
Quote from Christer Berg on 5 April 2011, 21:22Det finns tillfällen när munkorg är befogat. Dock är inte en vanlig promenad ett sånt tillfälle.
Hundstackarn kommer bli mer än lovligt taggad av att ha den där tingesten om snoken och kan hitta på annat sattyg istället.
Tycker också att fokus ligger fe
Det finns tillfällen när munkorg är befogat. Dock är inte en vanlig promenad ett sånt tillfälle.
Hundstackarn kommer bli mer än lovligt taggad av att ha den där tingesten om snoken och kan hitta på annat sattyg istället.
Tycker också att fokus ligger fe
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 21:54Christian: Helt rätt! Hunden är påverkad av husse och matte! Något som tydligt märks på Zippo! Den familjen han bodde hos från början var/är en sån typisk familj där hunden får mer eller mindre göra som den vill tex jaga löpare och hoppa på folk. När han
Christian: Helt rätt! Hunden är påverkad av husse och matte! Något som tydligt märks på Zippo! Den familjen han bodde hos från början var/är en sån typisk familj där hunden får mer eller mindre göra som den vill tex jaga löpare och hoppa på folk. När han
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 10:05Olika områden har haft rätt olika hundkultur. Att hundar på landet _skulle_ varna (däremot inte attackera) för främmande var nog på de flesta håll självklart.
Min mor växte upp i södra Skåne, och hon vill definitivt inte ha en skånskdansk gårdshund eller
Olika områden har haft rätt olika hundkultur. Att hundar på landet _skulle_ varna (däremot inte attackera) för främmande var nog på de flesta håll självklart.
Min mor växte upp i södra Skåne, och hon vill definitivt inte ha en skånskdansk gårdshund eller
Quote from Fernanda Zei on 6 April 2011, 10:12japp Lingling, det låter som en dansksvensk gårdshund det. Så sjukt mkt initiativförmåga i de små skitarna.,. 🙂 För en väldigt ojämn kamp mot rymmaren hemma. Men sprayhalsband med fjärrkontroll har uppnåt någon slags terrorbalans det sista och fått hono
japp Lingling, det låter som en dansksvensk gårdshund det. Så sjukt mkt initiativförmåga i de små skitarna.,. 🙂 För en väldigt ojämn kamp mot rymmaren hemma. Men sprayhalsband med fjärrkontroll har uppnåt någon slags terrorbalans det sista och fått hono
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 10:36Jo, jag träffade en när jag gick en kurs på brukshundsklubben, tyckte den var trevlig, därav att jag frågade min mor om det inte vore något för henne ... (H)
Jo, jag träffade en när jag gick en kurs på brukshundsklubben, tyckte den var trevlig, därav att jag frågade min mor om det inte vore något för henne ... (H)
Quote from Fernanda Zei on 6 April 2011, 10:48jodå, de är verkligen charmiga. Problemet är väl att man som nybliven ägare underskattar små hundar och ger dem för mkt tillfällen att bli självständiga på medan de är valpar. Schäfern uppfostrade jag minutiöst, mkt för att jag var rädd att den skulle vän
jodå, de är verkligen charmiga. Problemet är väl att man som nybliven ägare underskattar små hundar och ger dem för mkt tillfällen att bli självständiga på medan de är valpar. Schäfern uppfostrade jag minutiöst, mkt för att jag var rädd att den skulle vän
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 10:54Nej, som sagt hon avskyr dem.
Men vad gäller hur folk uppfostrar, eller inte uppfostrar, "små söta hundar" håller jag med, man tar inte dåliga beteenden på allvar, och vad gäller stora hundar är det i viss mån självreglerande, ställer de till något så s
Nej, som sagt hon avskyr dem.
Men vad gäller hur folk uppfostrar, eller inte uppfostrar, "små söta hundar" håller jag med, man tar inte dåliga beteenden på allvar, och vad gäller stora hundar är det i viss mån självreglerande, ställer de till något så s
Quote from Fernanda Zei on 6 April 2011, 11:17så sant. Känns inte som en slump att det var just 5 chihuahor och en pinscher som attackerade i lördags, hade det varit mer kilohund i anfallet så hade ju naturligtvis en polisanmälan legat närmre till hands...
så sant. Känns inte som en slump att det var just 5 chihuahor och en pinscher som attackerade i lördags, hade det varit mer kilohund i anfallet så hade ju naturligtvis en polisanmälan legat närmre till hands...
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 11:24Just vad gäller chihuahuor så undrar man ju hur de når att bita ... 🙂
Just vad gäller chihuahuor så undrar man ju hur de når att bita ... 🙂