Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 00:33Pepparspray mot besvärliga hundar är säkert alldeles utomordentligt bra, dom lär sig en läxa för all framtid.
Pepparspray mot besvärliga hundar är säkert alldeles utomordentligt bra, dom lär sig en läxa för all framtid.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 05:48Kanske lite "off topic", men det verkar ju finnas lite hundmänniskor här på tråden.
Jag gick hem med barnen från skolan och på gångvägen (genom ett mindre skogsparti) står en man med en hund (modell stor, i mina ögon "läskig")
Han hade hängt en jacka öv
Kanske lite "off topic", men det verkar ju finnas lite hundmänniskor här på tråden.
Jag gick hem med barnen från skolan och på gångvägen (genom ett mindre skogsparti) står en man med en hund (modell stor, i mina ögon "läskig")
Han hade hängt en jacka öv
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 06:33Inte en aning!
Att träna "skydds" som det kallas som bruksgren brukar kallas högsta divisionen, elitserien i bruksgrenarna, jag har aldrig kommit dit. De flesta vet inte så där jättemycket om hur man tränar det.
Tyvärr finns det en del träskallar som sy
Inte en aning!
Att träna "skydds" som det kallas som bruksgren brukar kallas högsta divisionen, elitserien i bruksgrenarna, jag har aldrig kommit dit. De flesta vet inte så där jättemycket om hur man tränar det.
Tyvärr finns det en del träskallar som sy
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 08:42Min instinkt sa att det var en "träskalle"....
Min instinkt sa att det var en "träskalle"....
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 09:03De seriösa brukar nog för det mesta hålla till på apellplanen på brukshundsklubben eller liknande mer avskilda ställen.
De seriösa brukar nog för det mesta hålla till på apellplanen på brukshundsklubben eller liknande mer avskilda ställen.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 09:37När man tränar skydds seriöst så har man utbildade figuranter som agerar "den man ska skydda sig emot" och figuranten är då klädd i skyddskläder som gör att hunden kan attackera utan att det händer figuranten så mycket.
Så här brukar sån träning se ut:
B
När man tränar skydds seriöst så har man utbildade figuranter som agerar "den man ska skydda sig emot" och figuranten är då klädd i skyddskläder som gör att hunden kan attackera utan att det händer figuranten så mycket.
Så här brukar sån träning se ut:
B
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 10:00Intressant diskussion. Själv är jag uppväxt med hundar och vår familj har haft hundar i hela mitt 36 åriga liv. Så jag är inte det minsta hundrädd och när jag stöter på hundar som är lösa så saktar jag ner tills jag går sakta och om det behövs så stannar
Intressant diskussion. Själv är jag uppväxt med hundar och vår familj har haft hundar i hela mitt 36 åriga liv. Så jag är inte det minsta hundrädd och när jag stöter på hundar som är lösa så saktar jag ner tills jag går sakta och om det behövs så stannar
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 12:02intressant var ute igår på mitt långpass... sprang i skogen, har skrikande rosa tröja (så det går inte att missa att en löpare är på väg..) såg 2 "tjejer" med en lös Rhodesian!
nej de tog inte i hunden - jag stannade faktiskt helt ( läste ju tråden ) h
intressant var ute igår på mitt långpass... sprang i skogen, har skrikande rosa tröja (så det går inte att missa att en löpare är på väg..) såg 2 "tjejer" med en lös Rhodesian!
nej de tog inte i hunden - jag stannade faktiskt helt ( läste ju tråden ) h
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 21:09Blev attackerad av två hundar för ett litet tag sedan. Har läst alla råd och tips i denna tråd. Idag när jag sprang närmade jag mig en man med en, för mig, stor hund. Jag saktade in och sa i god tid till honom att hålla undan hunden, vilket han gjorde. Hu
Blev attackerad av två hundar för ett litet tag sedan. Har läst alla råd och tips i denna tråd. Idag när jag sprang närmade jag mig en man med en, för mig, stor hund. Jag saktade in och sa i god tid till honom att hålla undan hunden, vilket han gjorde. Hu
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 06:29Hundar är väl färgblinda?
Hundar är väl färgblinda?