Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkrockfull innan tävling?
You need to log in to create posts and topics.

Skulle vara kul att höra om ni som tävlar har något "fiffel" för er innan tävling eller om något måste vara på ett speciellt sätt. Alltså är ni skrockfulla? Själv har jag för lite tävlingserfarenhet för att ha hunnit skaffa mej några sådana vanor. 🙂

Jag brukar knyta skosnörena på mina skor!

*fniss*

alltid höger först sko först...

Alltid båda skorna.

En i taget.

Jag tror att många, vare sig de erkänner det eller ej, har små hyss för sig före tävling. Rutiner och invanda mönster är psykologiskt viktiga för människor, och en grej som fungerade bra ett lopp tenderar att bli en återkommade ritual som måste upprepas.

Riktig frukost! Gamalt skrock! 😉

Intressant med Stefan Holm som anställt mental coach som har som främsta uppgift att övertyga Holm om att hotellrumsnummer, antalet dagar mellan tävlingar eller andra sifferkombinationer inte inverkar på vilken höjd han

Nej, du skojar Anders? 🙂

Annars ser man ju väldigt många som har konstiga övningar för sig precis innan dom ska göra sin insats. Men det kanske är mer inom andra sporter än löpning....

Varför skulle löpare vara mindre skrockfulla? 🙂

Jag tror nog att löpare också är ganska duktiga på att ha skumma saker för sig före tävling, det är en universellt mänsklig grej 😀

Anders, riktig frukost är - skrock eller ej - en nödvändighet på tävlin