Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkrockfull innan tävling?
You need to log in to create posts and topics.

Nej, jag skämtar ytterst sällan i offentliga sammanhang (som Lars Winnerbäck sa i sitt sommarprogram) 🙂

Jag måste kolla
* Mina skosnöre upprepade gånger.
* Målgången.
* Fixa med pulssändaren.

Har nu kommit på att min ultimala "frukost" ca 4-5 timmar innan skall bestå av, kokt ris, tonfisk, majs och majonnäs. Det har blivit min grej nu.

Sen uppladdningen kvällen före behåller jag för mig själv, men en viss dryck skall i kroppen för att få bort

Missade att dricka två öl i tisdags kväll inför onsdagens tävling, klart inte magen funkade då.

De flesta bra lopp jag gjort har det varit minst en liter öl kvällen före, det ska jag aldrig glömma dricka igen.

Jaa.. nått gör man ju. Vare sig man kommer till startområdet 30 min före, eller 90 min före, hinner man likförbaskat fullt upp å hinna till startfältet i tid :). Orutin kanske.. (H)

Går på toa femtielva gånger (och lite till). Men det är väl inte skrock direkt, utan nervositet.
Men varför är man nervös när man bara tävlar på ren motionsnivå? Hm.

Anna D: Tävling är pulshöjande på vilken nivå man än tävlar. Till och med Yatzy är pulshöjande om man är en tävlingsmänniska och det är man ju om man anmäler sig till löptävlingar.

Känner mig ofta i dålig form på tävlingsdagen och dagen före. Men sen när

Ja, fast Yatzy brukar inte få mej att kuta in och ut på toa någon timma innan...

Men visst är det som du säjer. Det där att det släpper när startskottet går stämmer också - men jag hade uppskattat att slippa all nervositet och alla stressymtom innan. Det

Anna D: Är det så att du överkonsumerar vätska innan loppet som gör att du få ränna in och ut på toan? Eller är det bara orosmage?

nejdå, jag tillhör inte de som dricker så där kopiöst. Behövs inte...men det blir ett himla spring på toa ändå. Ren nervositet. Och javisst, maggen är himla orolig oxå. Vet du, en löptävling är världens bästa laxermedel.... nä, nog med skitprat. 😀
Jag