Quote from Urban Nilsson on 10 May 2007, 21:50> Fettförbränningen är lika oväsentlig för ämnet som ligament och leder. Det var min poäng.
Så i en tråd om att skippa långpass var det fel att ta upp långpassens funktion?
> Fettförbränningen är lika oväsentlig för ämnet som ligament och leder. Det var min poäng.
Så i en tråd om att skippa långpass var det fel att ta upp långpassens funktion?
Quote from Funbeat user on 11 May 2007, 11:17"Mitt milpers 39.48" Jag är grymt imponerad Anders !!!
"Mitt milpers 39.48" Jag är grymt imponerad Anders !!!
Quote from ellen olsson on 11 May 2007, 23:50> Träningen baseras på att den största ökningen av syreupptagningsförmågan fås genom intervallträning, och allra mest effektivt är att köra 4 st 4 minuters intervaller på 85-90% av maxpuls, med 3 minuters aktiv vila emellan.
Att det (mer eller mindre) är
> Träningen baseras på att den största ökningen av syreupptagningsförmågan fås genom intervallträning, och allra mest effektivt är att köra 4 st 4 minuters intervaller på 85-90% av maxpuls, med 3 minuters aktiv vila emellan.
Att det (mer eller mindre) är
Quote from Funbeat user on 13 May 2007, 22:46Daniel, kan du utveckla detta, jag hajjar inte riktigt vad du menar:
"Långa lopp + ej elit = Långpass
Korta lopp = Ej långpass
Långa lopp + elit = Ej långpass."För som jag tolkar raderna menar du att elitlöpare som springer långa lopp, aldrig kör långp
Daniel, kan du utveckla detta, jag hajjar inte riktigt vad du menar:
"Långa lopp + ej elit = Långpass
Korta lopp = Ej långpass
Långa lopp + elit = Ej långpass."
För som jag tolkar raderna menar du att elitlöpare som springer långa lopp, aldrig kör långp
Quote from Urban Nilsson on 14 May 2007, 06:54Det var väl lite generaliserat då jag kände att jag inte nåde fram riktigt. Visst finns det elit som kör långpass. Troligen en majoritet av dem. De har dockn större möjlighet att skippa dem. De har ju högre träningsmängd i veckan.
Med långpass menar jag
Det var väl lite generaliserat då jag kände att jag inte nåde fram riktigt. Visst finns det elit som kör långpass. Troligen en majoritet av dem. De har dockn större möjlighet att skippa dem. De har ju högre träningsmängd i veckan.
Med långpass menar jag
Quote from Funbeat user on 14 May 2007, 10:29OK, då tror jag att vi är på samma bana. 😉
OK, då tror jag att vi är på samma bana. 😉
Quote from Fredrik Johansson on 28 May 2007, 16:33Är det någon som vet om det här FIRST-programmet finns någonstans på svenska och som räknar med kilometer istället för miles?
Är det någon som vet om det här FIRST-programmet finns någonstans på svenska och som räknar med kilometer istället för miles?
Quote from Urban Nilsson on 28 May 2007, 16:36Kolla i gruppen STHLM MARAN
Där har jag lagt in den med km.
Kolla i gruppen STHLM MARAN
Där har jag lagt in den med km.
Quote from Urban Nilsson on 28 May 2007, 16:37http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?ThreadID=21425
http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?ThreadID=21425
Quote from Fredrik Johansson on 28 May 2007, 16:40Tack Daniel, men jag undrar...den är väl för maran? Ska visst finnas något för att bli snabbare på milen också?
Edit: Förutsättningarna för programmet är att man kan springa två mil i sträck!
Tack Daniel, men jag undrar...den är väl för maran? Ska visst finnas något för att bli snabbare på milen också?
Edit: Förutsättningarna för programmet är att man kan springa två mil i sträck!