Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag drömmer om att klara silvertiden på lidingöloppet som tjej, är det möjligt? Min sambo garvade åt mig och sa kanske inte nästa år men om några år så om du fortsätter. Då kände jag hur hornen växte ut och svarade typ..:@ Det kan jag visst det men är det

Skulle vi avgöra det utifrån bilden menar du? 😉

Jag vet inte om _du_ klarar det men rent generellt borde det inte vara några problem.

För två år sedan sprang jag milen på typ sextio minuter som bäst. Ett år senare (med lite sporadiskt satsande löpträning) sprang jag Lidingöloppet på 2:41 tror jag det var. Hade jag känt till silvermedaljtiden då hade jag bitit ihop och ignorerat löparknä

Det tror jag absolut att du kan! Bara att höja träningsdosen och träna järnet! Glöm inte att lägga in mycket backträning 🙂 Kör hårt och lycka till med målen för de är väl två? Fixa silvertiden och få se sambon stå där med lång näsa 😀

Å andra sidan har jag en sambo som säger att jag kan mycket mer än vad jag själv tror. 😉

Det stora tricket är nog att komma ur komfortzonen och springa fortare helt enkelt, våga bli trött. Ett enkelt sätt att få en uppfattning är ju att ta reda på vilket tempo det innebär, ta lite marginal och helt enkelt ge sig ut och springa i det tempot så

Och Elin kunde bra mycket mer än hon trodde då vi träffades ;).

Och helt seriöst så hade nog sambons (Fredriks alltså) inställning en hel del att göra med att jag helt plötsligt sprang väldigt mycket fortare. Kanske kan det göra samma sak om man är skitförbannad på någon som säger att man inte kan springa så fort som

Behöver komma ner på 45 min på en platt mil PÅ TÄVLING tror jag. Vade hade Elin för milid i fjorl? Jag sprang milen på 45.5 och lidingöloppet på 2:41:xx. Spring en miltävling ögonaböj, så vet du vad du har att jobba med. 🙂

Sen så är det långpass vinte

Nedåt 45 på VU någon gång, men det går ju inte riktigt att jämföra med tävling. Det kändes som att Elin höll på att flåsa mig i nacken ganska rejält där ett tag innan knät började spöka :-). Hon löptränade lite mer seriöst än jag också.