Quote from Guest on 9 June 2008, 01:30En stilla undran och samtidigt förhoppning om att ni står ut med ännu en pulsfråga. Många sådana på sistone har jag sett här på FB...
När jag springer känns det som bäst och behagligast då pulsen ligger på ca 180-183. Enligt maxpulsformeln - som många ty
En stilla undran och samtidigt förhoppning om att ni står ut med ännu en pulsfråga. Många sådana på sistone har jag sett här på FB...
När jag springer känns det som bäst och behagligast då pulsen ligger på ca 180-183. Enligt maxpulsformeln - som många ty
Quote from Elias Engqvist on 9 June 2008, 01:40Om du läst någon annan tråd än denna i gruppen löpning så kan du inte ha missat att formeln du pratar om inte funkar särskilt bra. F.ö. är varierad träning det bästa!
Om du läst någon annan tråd än denna i gruppen löpning så kan du inte ha missat att formeln du pratar om inte funkar särskilt bra. F.ö. är varierad träning det bästa!
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 01:49Jo då, att formeln inte är "sanningen" har jag fattat :-).
För att skärpa till min fråga något;
att ha ca 50 i vilopuls och sedan ligga på 180-183 då jag springer, i för mig behaglig intensitet/tempo, kan det vara något som kan straffa sig? Får kroppen
Jo då, att formeln inte är "sanningen" har jag fattat :-).
För att skärpa till min fråga något;
att ha ca 50 i vilopuls och sedan ligga på 180-183 då jag springer, i för mig behaglig intensitet/tempo, kan det vara något som kan straffa sig? Får kroppen
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 06:00pulsformler och liknande fungerar bara på mycket vältränade idrottsutövare.på kör bara på så länge det känns bra.
pulsformler och liknande fungerar bara på mycket vältränade idrottsutövare.på kör bara på så länge det känns bra.
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 06:24Till "vältränad idrottsutövare" har jag en bra bit så i så fall följer jag rådet och kör på så länge det känns bra.
Tack!!! 😀
Till "vältränad idrottsutövare" har jag en bra bit så i så fall följer jag rådet och kör på så länge det känns bra.
Tack!!! 😀
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 08:09Huvudsaken är ju att det är roligt, annars blir det inte av. Men det går att träna kroppen till att springa fort vid låg puls också, bara man har tålamod och det kanske inte är så skoj i början när det går sakta.
Huvudsaken är ju att det är roligt, annars blir det inte av. Men det går att träna kroppen till att springa fort vid låg puls också, bara man har tålamod och det kanske inte är så skoj i början när det går sakta.
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 08:30För att stilla din oro: nej, det är inte farligt!
För att stilla din oro: nej, det är inte farligt!
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 08:45Åsså ett inlägg från den evigt tjatande "feel-good-fanatikern". Känns det bra under och efter så är det bra. Pulsen och känslan är inte alltid överens. 🙂
Åsså ett inlägg från den evigt tjatande "feel-good-fanatikern". Känns det bra under och efter så är det bra. Pulsen och känslan är inte alltid överens. 🙂
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 08:56Gör ett maxpuls test så kan du få reda på hur relativt hårt ditt hjärta jobbar egentligen...
Det är ganska enkelt men kräver en hel del pannben....
Gör ett maxpuls test så kan du få reda på hur relativt hårt ditt hjärta jobbar egentligen...
Det är ganska enkelt men kräver en hel del pannben....
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 08:58Bästa hade ju varit om du gick och gjorde ett maxpulstest så du vet exakt hur du ligger då som folk säger att uträkningar stämmer väldigt sällan.
Att ligga på för hög intensitet i längden tvistar de lärde om. Men som folk säger, om det känns bra och benen
Bästa hade ju varit om du gick och gjorde ett maxpulstest så du vet exakt hur du ligger då som folk säger att uträkningar stämmer väldigt sällan.
Att ligga på för hög intensitet i längden tvistar de lärde om. Men som folk säger, om det känns bra och benen