Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 20:51Jag har fått precis tvärt om förklarat för mig av en PT:
"Ingen idé för en dåligt tränad person att göra maxpulstest för man måste vara riktigt vältränad för att orka få upp pulsen till max. Som otränad kroknar man innan ...."
Jag har fått precis tvärt om förklarat för mig av en PT:
"Ingen idé för en dåligt tränad person att göra maxpulstest för man måste vara riktigt vältränad för att orka få upp pulsen till max. Som otränad kroknar man innan ...."
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 20:55Precis, man måste ha en viss träningsvana för att orka hålla igång så länge att pulsen hinner upp på max. Det tar trots allt en stund, den skuttar inte bara upp till max för att man börjar springa. Det är en succesiv process som tar ett tag, och upptrappn
Precis, man måste ha en viss träningsvana för att orka hålla igång så länge att pulsen hinner upp på max. Det tar trots allt en stund, den skuttar inte bara upp till max för att man börjar springa. Det är en succesiv process som tar ett tag, och upptrappn
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 20:57Ja, och det räcker ju inte att nå max, man ska ligga där en stund också så att det blir bekräftat att pulsen inte stiger mer trots fortsatt/ökad ansträngning. DÅ är man lätt kräkfärdig.... Fast det är en intressant upplevelse! 😀
Ja, och det räcker ju inte att nå max, man ska ligga där en stund också så att det blir bekräftat att pulsen inte stiger mer trots fortsatt/ökad ansträngning. DÅ är man lätt kräkfärdig.... Fast det är en intressant upplevelse! 😀
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 21:23"Intressant" är också ett ord man kan använda även om de flesta kanske skulle valt "plågsamt" eller någon av tusen synonymer 🙂
"Intressant" är också ett ord man kan använda även om de flesta kanske skulle valt "plågsamt" eller någon av tusen synonymer 🙂
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 21:29Plågsamt - ja. Men intressant att nå den absoluta gränsen för sin förmåga se vad som händer då och hur det känns. Att veta skillnaden mellan när jag "kör slut på mig" på intervallträningen och att "verkligen köra slut på mig". 🙂
Plågsamt - ja. Men intressant att nå den absoluta gränsen för sin förmåga se vad som händer då och hur det känns. Att veta skillnaden mellan när jag "kör slut på mig" på intervallträningen och att "verkligen köra slut på mig". 🙂
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 21:39Kan vara en nog så viktig sak att känna till, fast de flesta fruktar att ta reda på det förklarligt nog 🙂
Kan vara en nog så viktig sak att känna till, fast de flesta fruktar att ta reda på det förklarligt nog 🙂
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 21:43Min PT är utbildad i hjärt-lungräddning så det är lugnt. 😉
Fast - SÅ farligt är det inte. Armar och ben domnar, jag får tunnelseende, tappar färgseendet och en del av hörseln. Men det är bara på slutet en liten stund. 😀
Min PT är utbildad i hjärt-lungräddning så det är lugnt. 😉
Fast - SÅ farligt är det inte. Armar och ben domnar, jag får tunnelseende, tappar färgseendet och en del av hörseln. Men det är bara på slutet en liten stund. 😀
Quote from Catharina Brattlin on 9 June 2008, 21:48Respekt, Fia-lotta!!! (hv)
Jag skulle_aldrig_utsätta mig för något sådant. Så viktigt är det inte för mig att veta vilken maxpuls jag har...men jag är lika glad för det! 🙂
Respekt, Fia-lotta!!! (hv)
Jag skulle_aldrig_utsätta mig för något sådant. Så viktigt är det inte för mig att veta vilken maxpuls jag har...men jag är lika glad för det! 🙂
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 21:49Hm... Så farligt är det inte *mumlar* 🙂
Du är stentuff 🙂
Hm... Så farligt är det inte *mumlar* 🙂
Du är stentuff 🙂
Quote from Funbeat user on 9 June 2008, 21:51Jag hade också klarat mig utan det egentligen och ändå har jag gjort det två gånger. (#)
Är nog inte så lite pervers, för jag bryr mig egentligen inte ett skvatt om pulsen - min fina pulsklocka ligger och vilar så sött i byrålådan.
Fast det är skitspänn
Jag hade också klarat mig utan det egentligen och ändå har jag gjort det två gånger. (#)
Är nog inte så lite pervers, för jag bryr mig egentligen inte ett skvatt om pulsen - min fina pulsklocka ligger och vilar så sött i byrålådan.
Fast det är skitspänn