Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 13:17Tja, väger man 180 kg har man ju tre timmar på sig. Men så lång tid behöver jag också, trots att jag inte väger mer än en normal motionärstid på halvmaran....
Tja, väger man 180 kg har man ju tre timmar på sig. Men så lång tid behöver jag också, trots att jag inte väger mer än en normal motionärstid på halvmaran....
Quote from Fredric Lagerström on 17 December 2011, 13:40Man kunde ju ha en tävling.
Vem kommer längst på sin vikt?
Pers A väger 65 kg och kommer 14 km på 65 minuter.
Pers B väger 74 kg och kommer 15 km på 74 minuter.Person B vinner. Konstig tävling kanske?
Man kunde ju ha en tävling.
Vem kommer längst på sin vikt?
Pers A väger 65 kg och kommer 14 km på 65 minuter.
Pers B väger 74 kg och kommer 15 km på 74 minuter.
Person B vinner. Konstig tävling kanske?
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 13:52Aadu;
Det är ju inte så konstigt, person B är i bättre fysisk form im man tittar på vikt kontra distans.
Aadu;
Det är ju inte så konstigt, person B är i bättre fysisk form im man tittar på vikt kontra distans.
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 14:02Oj. Jag tänkte inte riktigt hela vägen, det är klart att det blir jättesvårt för kvinnor och lätta killar.
Funderar på om inte 90kg är "sweetspot" där man väger en del men ändå kan pinna på hyffsat.
Oj. Jag tänkte inte riktigt hela vägen, det är klart att det blir jättesvårt för kvinnor och lätta killar.
Funderar på om inte 90kg är "sweetspot" där man väger en del men ändå kan pinna på hyffsat.
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 14:2390 kg är en optimal kroppsvikt alltså 😀
90 kg är en optimal kroppsvikt alltså 😀
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 14:51om man titta på kenyaner eller svenska elittriathleter så finns det flera som sprungit under sin vikt på en halvmara. tex Jonas Colting som sprungit halvmaran på 67min och då vägde han ca 77kg.
om man titta på kenyaner eller svenska elittriathleter så finns det flera som sprungit under sin vikt på en halvmara. tex Jonas Colting som sprungit halvmaran på 67min och då vägde han ca 77kg.
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 15:26Kul grej Jonas! Jag skulle behöva bli 9 min snabbare - 86min/77kg alt 9kg tyngre då. Dock ganska säker på att en sådan viktökning skulle vara katastrof för min löpning. 90 pannor är nog sweetspot för många vältränade män i din längd iaf. Fast om jag vägd
Kul grej Jonas! Jag skulle behöva bli 9 min snabbare - 86min/77kg alt 9kg tyngre då. Dock ganska säker på att en sådan viktökning skulle vara katastrof för min löpning. 90 pannor är nog sweetspot för många vältränade män i din längd iaf. Fast om jag vägd
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 15:57*tar en saffranskola till*
*tar en saffranskola till*
Quote from Fredric Lagerström on 17 December 2011, 16:11Person C (Colting) blandar sej i leken. Han skulle komma hela 24,2 km på 77 kg (minuter) om han höll sin halvmarafart.
Person C (Colting) blandar sej i leken. Han skulle komma hela 24,2 km på 77 kg (minuter) om han höll sin halvmarafart.
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 17:02Det kanske är roligare, vem kommer längst på sin vikt?
Det kanske är roligare, vem kommer längst på sin vikt?