Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSM 100km 2014 Uddevalla
You need to log in to create posts and topics.

Det är klart att de flesta ultratävlingar är antingen ca 50km eller 6 timmars. Det är där man kan få lite flera deltagare och inte så krångligt att arrangera.
Men till TS, om nu 100km är upptaget så är inte 24 timmars det. 🙂
SM-veckan håller ju på ett t

Jag var lockad att springa ett 100 km-lopp arrangerat av Kalles klubb. Starkast skälet är att jag gillat deras tidigare lopp och det sättet de ställt upp för löparna. Ultralopp arrangerat av ultralöpare ger en starkt lockande krydda. Om Hälle vet jag inge

@Jan, Jag tycker du har lite fel om turerna av 2014 års SM i 100km.
Jag har nog vetat om att Hälle IF ska arrangera det i ca ½ år.
Att nu komma och fundera om man får ta det utan att kontrollera om det redan är klart, tycker jag känns som lite sisådär.
Ve

Var har det stått att Hälle har fått SM:et? Flera av oss har uppenbarligen missat det.

Just nu kommer jag inte ihåg det. Att det står på deras egen hemsida från december gills nog inte. Borde även stått på Ultradistans.se

Håller med att Ultradistans.se vore det naturliga stället att läsa det på. Men vid en snabb titt i deras nyhetsarkiv så hittar jag inget om det där.

Slår mig att det borde vara läge att lägga till en undersida på Ultradistans.se som handlar om SM/RM (in

Fast det är friidrottsförbundet som utser platsen/föreningen och dom har faktiskt det i sin notering.

http://www.friidrott.se/nyheter.aspx?id=14637

Men jag håller med, det borda/ska stå även på Ultradistans.se

Håller med att SFIF tar beslutet. Men SFIF:s ultradistanskommitté KUL har en stark rekommenderande roll. KUL har sedan valet hur aktivt de vill utnyttja hemsidan (typ att hemsidan är uppdaterad och har viktig info). KUL:s primära roll är att stötta SFIF m

Hälle arrangerar ultra SM 2014

De skriver att de tänker ha en liknande bana som under Persmilen 2012, vilket var en 5 kilometersbana kring Volvofabriken. http://www.jogg.se/Traning/GPSPass.aspx?activityId=548279
Nu är den fabriken nedlagd och såld till Ben

Jag är inte ett dugg orolig för att det inte skulle bli bra.
Förövrigt anser jag att ni i Borås ska fundera på SM i 24H 🙂