Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSM 100km 2014 Uddevalla
You need to log in to create posts and topics.

Det finns en logik, men du kanske inte är tillräckligt smart för att förstå den 🙂

De som beslutar inom Svensk Friidrott tar bl.a. hänsyn till prestationsnivåer mellan friidrottens olika grenar. Det påverkar också ganska mycket hur internationella friid

Markus.
Då föreslår jag att du kollar upp vilka som varit/är beslutsfattare hos SFIF?

Jag var med redan på 80-talet då vi hade de resultat som du efterfrågar.

SFIF = Friidrott = Arena.

Tror du verkligen att de som vet "bäst" där uppe orkar med ett u

Men kanske borde även maraton få RM-status i veteranklasserna?

Några exempel från Öland förra året (om du Markus var med i arrangörsstaben kan jag tycka att du kunde jobbat hårdare på att få dit lite bättre löpare :-))

2:an i Kvinnor 35 år hade 3.53, (

Man kan även titta på arenaidrotten. De är flera klasser som har 3 deltagare eller färre. Ofta stor skillnad mellan 1:a och 2:a.
Det verkar inte hindra SM-status.

2013, höjd M35, 1 deltagare 1.66, han tog i tredje annars hade det blivit SM-guld på ingång

Mycket diskussioner, vi byter namn på tråden? Till SM 100km 2014 eftersom vi inte har arragemanget. Må väl ultravänner

Till K-G.
Ombuden vid Förbundsårsmötet är de som fattar beslut. Så var det på 1980-talet också och är inget som ändras över tiden. Det borde du veta med tanke på att du vissa år har skickat in mängder av motioner till Förbundsårsmötet. Förbundsstyrelsen (

Nu hoppas jag bara att SFIF tar hjälp av oss "experter" som faktiskt har hållit på med Ultra/trail löpning ett antal år och som har arrangerat många sådana lopp. Så dom inte ska försöka uppfinna hjulet igen och då förmodligen med ett sämre resultat.

Bra där Jan-Erik, men du drömmer.

Rune Larsson + 4 till försökte med Arenaförbundet SFIF på 80-talet. Rune var ju inte vem som helst inom ultra, men vad hjälpte det.

Markus.
Du har helt rätt. Det är pamparna hos myndigheten SFIF som bestämmer.

Var

Harry Arndt som nämns är garanterat den mest noggranne jag hittills träffat.

Rune Larsson.
SFIF:s svar belyser deras nivå. Man har gällande rekord i kastgrenar från drygt 30 år tillbaka i tiden, då inga dopingkontroller krävdes. När jag satte svenskt re

Rykte säger att det idag finns 3 män + 2 kvinnor anmälda till SM 100K.