Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 20:53(hv) Kanske det bästa tipset; cykla mera! 😀 jodå, jag ska cykla mera men jag ska också vinkla upp styret något. Kan vara en sådan enkel sak, kanske? Jag tror inte att ramen ska vara för stor, vi kollade ganska noga när jag köpte den. Dessutom kortades st
(hv) Kanske det bästa tipset; cykla mera! 😀 jodå, jag ska cykla mera men jag ska också vinkla upp styret något. Kan vara en sådan enkel sak, kanske? Jag tror inte att ramen ska vara för stor, vi kollade ganska noga när jag köpte den. Dessutom kortades st
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 21:01En styrestam på 80mm gir en meget lite stabil sykkel i nedoverbakker, i 40-50 km.
Den vil føles veldig urolig og levende,
Hvordan er loddlinen mellom kne og pedalaksen? Har du 175 mm pedalarm ? Kan sete flyttes frem ?
En styrestam på 80mm gir en meget lite stabil sykkel i nedoverbakker, i 40-50 km.
Den vil føles veldig urolig og levende,
Hvordan er loddlinen mellom kne og pedalaksen? Har du 175 mm pedalarm ? Kan sete flyttes frem ?
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 21:17Bålträning, bålträning, bålträning. Du behöver bli stark för att avlasta nacke och bröstrygg.
Jag tittade lite i din kalender och såg endast ett gymtillfälle där mage var inkluderad (senaste 90 dagarna) så om det stämmer skulle jag lägga till 3x15 min bå
Bålträning, bålträning, bålträning. Du behöver bli stark för att avlasta nacke och bröstrygg.
Jag tittade lite i din kalender och såg endast ett gymtillfälle där mage var inkluderad (senaste 90 dagarna) så om det stämmer skulle jag lägga till 3x15 min bå
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 21:31Medtagen väska:
Då kollade du nog lite snett, för bålen tränar jag riktigt mycket. Ingen sådan där bicepspojke... 😉 Men just skuldror kan jag säkerligen lägga lite mer krut på, liksom korsrygg och rygg öht.
Medtagen väska:
Då kollade du nog lite snett, för bålen tränar jag riktigt mycket. Ingen sådan där bicepspojke... 😉 Men just skuldror kan jag säkerligen lägga lite mer krut på, liksom korsrygg och rygg öht.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 22:14En sån där stor mjuk otäck pilatesboll? De är bra, skonsamma crunches för rygg och nacke, isolerar magen mycket mer än andra former av crunches. Har inte testat så många varierade övningar på den, men kanske ska börja göra.
En sån där stor mjuk otäck pilatesboll? De är bra, skonsamma crunches för rygg och nacke, isolerar magen mycket mer än andra former av crunches. Har inte testat så många varierade övningar på den, men kanske ska börja göra.
Quote from Lena O on 6 April 2010, 22:40Jag håller absolut inte med om bålträning för att avlasta axel och bröstrygg(?) Hur fungerar detta???
Har frågat flera ggr här inne och får aldrig ett svar
Jag håller absolut inte med om bålträning för att avlasta axel och bröstrygg(?) Hur fungerar detta???
Har frågat flera ggr här inne och får aldrig ett svar
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 22:51Jag inbillar mig om att det handlar om att använda ryggen och magmuskulaturen mer istället för att hänga på armarna för mycket och därmed axlarna. Dock har jag inga tydliga belägg för det.
Jag inbillar mig om att det handlar om att använda ryggen och magmuskulaturen mer istället för att hänga på armarna för mycket och därmed axlarna. Dock har jag inga tydliga belägg för det.
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 08:41Varför höja styret ?
När man cyklar så skall man INTE hänga på styret.
Sitter man rätt på cykeln skall man ha lätt böjda armar och händerna skall bara ligga löst på styret.Hänger man på styret så får man ont i nacke, ryggaxlar samt att händerna domnar b
Varför höja styret ?
När man cyklar så skall man INTE hänga på styret.
Sitter man rätt på cykeln skall man ha lätt böjda armar och händerna skall bara ligga löst på styret.
Hänger man på styret så får man ont i nacke, ryggaxlar samt att händerna domnar b
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 16:07Gazzah, precis som Jesper skriver hjälper en stabil och stark bålmuskulatur (ej raka bukmuskeln) dig att avlasta, t.ex. skulderpartiet, axlar och nacke. Vad är det som är konstigt med det?
Gazzah, precis som Jesper skriver hjälper en stabil och stark bålmuskulatur (ej raka bukmuskeln) dig att avlasta, t.ex. skulderpartiet, axlar och nacke. Vad är det som är konstigt med det?
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 16:08Och med stark bål kan man som Nisse skriver sitta avslappnat.
Och med stark bål kan man som Nisse skriver sitta avslappnat.