Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 21:44Nei, jeg sa "Sykling er ikke smertefritt", . Ikke at det skal gøra ont.
Nei, jeg sa "Sykling er ikke smertefritt", . Ikke at det skal gøra ont.
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 21:48Nu är det Aase som är lite väl subtil.
Beror lite på var du lägger negationen.
Nu är det Aase som är lite väl subtil.
Beror lite på var du lägger negationen.
Quote from Lena O on 8 April 2010, 07:33AM: ummm ok ... så du inte förstår vad jag inte förstår och så tröttna du snabbt? Du är inte skolfröken hoppas jag 😉
Jag förstår inte hur bålmusklaturen som sitta framför ryggraden ska kunna avlasta ryggen?
Ingen här har gjort det men ni upprepa hela ti
AM: ummm ok ... så du inte förstår vad jag inte förstår och så tröttna du snabbt? Du är inte skolfröken hoppas jag 😉
Jag förstår inte hur bålmusklaturen som sitta framför ryggraden ska kunna avlasta ryggen?
Ingen här har gjort det men ni upprepa hela ti
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 08:46Om du sitter på en pilatesboll vid din kontorplats/skrivbord så måste du stabilisera bålen.
Om du sitter på en pilatesboll vid din kontorplats/skrivbord så måste du stabilisera bålen.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 09:03Gazzah: Jodå, det hjälper. Om du kör rygglyft med skivstång (d.v.s. riktar kraften bakåt/uppåt), hävdar du att du inte använder bålmuskulaturen också då? Menar du att din bålmuskulatur är oförmögen att utföra ett arbete i den riktningen....?
Gazzah: Jodå, det hjälper. Om du kör rygglyft med skivstång (d.v.s. riktar kraften bakåt/uppåt), hävdar du att du inte använder bålmuskulaturen också då? Menar du att din bålmuskulatur är oförmögen att utföra ett arbete i den riktningen....?
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 11:08Sitt på kanten av en stol och luta dig framåt... nog känner du att du har en anspänning i bålen? Inget konstigt med det, musklerna i bålen håller dig balanserad och stabil, t.ex. när du sitter framåtlutad på en cykel! Om du har anspänning i bukmusklerna h
Sitt på kanten av en stol och luta dig framåt... nog känner du att du har en anspänning i bålen? Inget konstigt med det, musklerna i bålen håller dig balanserad och stabil, t.ex. när du sitter framåtlutad på en cykel! Om du har anspänning i bukmusklerna h
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 12:12Gazzah, jag har extremt mycket tålamod när det behövs.
Som de andra skriver är bålen den korsett runtom som håller överkroppen uppe och inte bara lite magmuskler på framsidan kroppen. Det är mycket förvånande att detta gått dig bi (http://www.funbeat.se
Gazzah, jag har extremt mycket tålamod när det behövs.
Som de andra skriver är bålen den korsett runtom som håller överkroppen uppe och inte bara lite magmuskler på framsidan kroppen. Det är mycket förvånande att detta gått dig bi (http://www.funbeat.se
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 16:18En lagom stor mage ger bra stöd.
En lagom stor mage ger bra stöd.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 16:48Frekventa stopp vid korvmojarna ger fint stöd mot övre ramrör...
Frekventa stopp vid korvmojarna ger fint stöd mot övre ramrör...
Quote from Lena O on 8 April 2010, 19:41koolt AM 😀
Jag lutar mig framåt på en cykel utan att alls spänna magen.
Det hjälpa inte mig ett dugg att avlasta ryggen.
Spänner jag den är det för att föra kraften mellan de tre kontaktyta jag har med cykeln och ärligt talat ingenting annat.
Det är frä
koolt AM 😀
Jag lutar mig framåt på en cykel utan att alls spänna magen.
Det hjälpa inte mig ett dugg att avlasta ryggen.
Spänner jag den är det för att föra kraften mellan de tre kontaktyta jag har med cykeln och ärligt talat ingenting annat.
Det är frä