Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSmärta mellan skuldror?
You need to log in to create posts and topics.

Nei, jeg sa "Sykling er ikke smertefritt", . Ikke at det skal gøra ont.

Nu är det Aase som är lite väl subtil.

Beror lite på var du lägger negationen.

AM: ummm ok ... så du inte förstår vad jag inte förstår och så tröttna du snabbt? Du är inte skolfröken hoppas jag 😉

Jag förstår inte hur bålmusklaturen som sitta framför ryggraden ska kunna avlasta ryggen?
Ingen här har gjort det men ni upprepa hela ti

Om du sitter på en pilatesboll vid din kontorplats/skrivbord så måste du stabilisera bålen.

Gazzah: Jodå, det hjälper. Om du kör rygglyft med skivstång (d.v.s. riktar kraften bakåt/uppåt), hävdar du att du inte använder bålmuskulaturen också då? Menar du att din bålmuskulatur är oförmögen att utföra ett arbete i den riktningen....?

Sitt på kanten av en stol och luta dig framåt... nog känner du att du har en anspänning i bålen? Inget konstigt med det, musklerna i bålen håller dig balanserad och stabil, t.ex. när du sitter framåtlutad på en cykel! Om du har anspänning i bukmusklerna h

Gazzah, jag har extremt mycket tålamod när det behövs.

Som de andra skriver är bålen den korsett runtom som håller överkroppen uppe och inte bara lite magmuskler på framsidan kroppen. Det är mycket förvånande att detta gått dig bi (http://www.funbeat.se

En lagom stor mage ger bra stöd.

Frekventa stopp vid korvmojarna ger fint stöd mot övre ramrör...

koolt AM 😀

Jag lutar mig framåt på en cykel utan att alls spänna magen.
Det hjälpa inte mig ett dugg att avlasta ryggen.
Spänner jag den är det för att föra kraften mellan de tre kontaktyta jag har med cykeln och ärligt talat ingenting annat.
Det är frä