Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSmärta mellan skuldror?
You need to log in to create posts and topics.

Gärna stark bål på fruktsoda och hemkört med en jordgubbe som garnityr.

AM: Vilka muskler jobbar då för att hålla kroppen upprätt?

Googla bålmuskulatur eller core muscles eller vad vill du att jag förklarar? Att muskler håller upp kroppen är väl knappast nytt för dig?

sorry jag finner det lite förvirrande bara.
Är avlasta detsamma som håller upp?
Vilka muskler håller upp en framåtlutande kropp på en cykel?

Armarna?

bålträning är säkert viktigt, inte bara för cykling utan också för att undvika framtida problem med kroppen om man, som jag, har ett skrivbordsjobb. jag har nyligen lånat en balansboll men inte riktigt kommit igång att träna ännu.

en sak undrar jag dock

AM: Är du sarkastisk nu?

Det är skillnad på ironi och sarkasm. Jag vill intet ont men tröttnar snabbt när du inte berättar vad det är du inte förstår utan upprepar samma fråga om och om igen utan att ge nån förklaring eller argumentera mot mitt påstående på något konkret vis.

Jag tror även att det går att snabbare träna upp skulderpartiet genom rätt övningar på gymmet. Att lyfta skivstång rakt upp och arbeta med övre delen av ryggen är nog en mycket bra övning för dessa problem. Likaså militärpress, hantelpress och latsdrag. M

Ja, men det kan vara något som är enkelt åtgärdat med inställningen på cykeln. Hoppas du kan komma till någon som kan se över det.