Quote from Jan Lundquist on 1 October 2010, 10:35En av anledningarna till att jag aldrig spelat hockey är för att ALLA i hela laget dricker ur samma vattenflaskor som bara dräller om kring på golvet i båset (#)
En av anledningarna till att jag aldrig spelat hockey är för att ALLA i hela laget dricker ur samma vattenflaskor som bara dräller om kring på golvet i båset (#)
Quote from paceUP! on 1 October 2010, 10:36det är väl inte bara eliten? så är väl hela vårt samhälle, onödigt kliniskt..
det är väl inte bara eliten? så är väl hela vårt samhälle, onödigt kliniskt..
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 10:37Niklas Wiberg var inte särskilt hypokondrisk senast... 🙁
Niklas Wiberg var inte särskilt hypokondrisk senast... 🙁
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 10:43Onödit kliniskt?
I dagens samhälle är ofta 50% av alla elever i en klass eller anställda på en arbetsplats mer eller mindre förkylda samtidigt. Tänk vad skräcken för svininfluensan gjorde för smittspridningen. Dagis, skolor och arbetsplatser har aldrig u
Onödit kliniskt?
I dagens samhälle är ofta 50% av alla elever i en klass eller anställda på en arbetsplats mer eller mindre förkylda samtidigt. Tänk vad skräcken för svininfluensan gjorde för smittspridningen. Dagis, skolor och arbetsplatser har aldrig u
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 12:38Måste erkänna att jag tillhör den delen av mänskligheten som inte bekymrar mig så mycket om bakterier. Varför? Jo för att det bästa skyddet mot elaka bakterier är att ha en massa snälla bakterier runt sig som man är kompis med. De renlighetsivrande hypoko
Måste erkänna att jag tillhör den delen av mänskligheten som inte bekymrar mig så mycket om bakterier. Varför? Jo för att det bästa skyddet mot elaka bakterier är att ha en massa snälla bakterier runt sig som man är kompis med. De renlighetsivrande hypoko
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 12:41På årets Midnattslopp var det ju slut på muggar vid målgång. Vi uppmanades att ta begagnade muggar från gatan. Jag avstod - tänkte inte så mycket på bakterier, däremot tycker jag det är skitäckligt! Muggar som en massa löpare trampat på och där skorna tra
På årets Midnattslopp var det ju slut på muggar vid målgång. Vi uppmanades att ta begagnade muggar från gatan. Jag avstod - tänkte inte så mycket på bakterier, däremot tycker jag det är skitäckligt! Muggar som en massa löpare trampat på och där skorna tra
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 13:49^
Uäck!
Minns hur en del tjejer delade läppglans och liknande - hemgjort cerat etc.Men doppa huvuddet i sportdryck??? Vem då? Borde vara ett sätt att stajla håret ...
^
Uäck!
Minns hur en del tjejer delade läppglans och liknande - hemgjort cerat etc.
Men doppa huvuddet i sportdryck??? Vem då? Borde vara ett sätt att stajla håret ...
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 14:26"Water? I never touch the stuff, fish fuck in it!" W C Fields
Naturen är inte klinisk, och mina 1-2 kg bakterier i mage o tarm hanterar tillfälliga gäster utifrån ganska bra för det mesta. Sägs en människa har ungefär tio ggr fler bakterier påsig/i sig
"Water? I never touch the stuff, fish fuck in it!" W C Fields
Naturen är inte klinisk, och mina 1-2 kg bakterier i mage o tarm hanterar tillfälliga gäster utifrån ganska bra för det mesta. Sägs en människa har ungefär tio ggr fler bakterier påsig/i sig
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 14:33Jag tror man bör skilja på överdriven renlighet och sunt försiktighet då det kommer till hantering av smitta (bakterier och virus från andra smittbärare)
Tänk om du kan halvera antal gånger du är förkyld bara genom ett smartare agerande i vardagen!
Jag tror man bör skilja på överdriven renlighet och sunt försiktighet då det kommer till hantering av smitta (bakterier och virus från andra smittbärare)
Tänk om du kan halvera antal gånger du är förkyld bara genom ett smartare agerande i vardagen!
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 14:48Känns som att det borde vara klokt och effektivt att vara försiktig.
Men konstigt nog är det inte så i min verklighet. Jag blir förkyld 1 - 3 ggr/år ungefär, och mina bekanta/kollegor ungefär lika ofta trots att vissa av dem är väldigt mycket mer försi
Känns som att det borde vara klokt och effektivt att vara försiktig.
Men konstigt nog är det inte så i min verklighet. Jag blir förkyld 1 - 3 ggr/år ungefär, och mina bekanta/kollegor ungefär lika ofta trots att vissa av dem är väldigt mycket mer försi