Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 14:55Du kan inte döma efter ett fåtal fall. Immunförsvaret varierar så mycket mellan individer. Man måste se till stora statistiska underlag, men varje individ förbättrar sina egna chanser att vara infektionsfri genom ett korrekt agerande.
Sen är det väldigt
Du kan inte döma efter ett fåtal fall. Immunförsvaret varierar så mycket mellan individer. Man måste se till stora statistiska underlag, men varje individ förbättrar sina egna chanser att vara infektionsfri genom ett korrekt agerande.
Sen är det väldigt
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 15:11Men att vi har en väldig massa bakterier, är inte det inklusive tarmfloran och det vi har som skydd på huden? De har vi ju alltid med oss, _ska_ vi alltid ha med.
Men att vi har en väldig massa bakterier, är inte det inklusive tarmfloran och det vi har som skydd på huden? De har vi ju alltid med oss, _ska_ vi alltid ha med.
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 15:25Amerikanska marinkåren gjorde ett test där soldaterna fick tvätta händerna var fjärde timma. Infektionssjukdommarna (förkylningar, magsjuka etc...) minskade med 25% jämfört med en kontrollgrupp.
Amerikanska marinkåren gjorde ett test där soldaterna fick tvätta händerna var fjärde timma. Infektionssjukdommarna (förkylningar, magsjuka etc...) minskade med 25% jämfört med en kontrollgrupp.
Quote from paceUP! on 1 October 2010, 15:45jo men stärks deras immunförsvar?
blir man aldrig utsatt för något "skit" så lär man inte heller få direkt stark skydd emot det.
att tvätta händerna med sprit/tvål är ju knappast något evolutionen hade räknat med.
jo men stärks deras immunförsvar?
blir man aldrig utsatt för något "skit" så lär man inte heller få direkt stark skydd emot det.
att tvätta händerna med sprit/tvål är ju knappast något evolutionen hade räknat med.
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 15:51Vore jag elit skulle jag bekymra mig för dopingrisk, inte bakterier. Se på Contador nu.
Vore jag elit skulle jag bekymra mig för dopingrisk, inte bakterier. Se på Contador nu.
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 16:06Det var lite mer ordning och reda på det här förr om tiden. Under OS-marathon i Stockholm 1912 så levererades vattnet till löparna i plomberade flaskor från stadens apotek. Det fanns vätska att tillgå ungefär var 500:e meter under loppet.
Det var lite mer ordning och reda på det här förr om tiden. Under OS-marathon i Stockholm 1912 så levererades vattnet till löparna i plomberade flaskor från stadens apotek. Det fanns vätska att tillgå ungefär var 500:e meter under loppet.
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 16:13Visst finns det flera perspektiv, som smittspridning. Men nånstans måste man ju väga smittrisk och smittspridningsökning mot etablering av motståndskraft och livskvalitet.
Visst finns det flera perspektiv, som smittspridning. Men nånstans måste man ju väga smittrisk och smittspridningsökning mot etablering av motståndskraft och livskvalitet.
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 16:36Den här spriten hjälper mot allt. (t+)
BILD:http://www.drinkon.com/prod-img/gammel_dansk_bitter_dram_we.jpg
Den här spriten hjälper mot allt. (t+)
BILD:http://www.drinkon.com/prod-img/gammel_dansk_bitter_dram_we.jpg
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 19:15>Dom känns inte tillnärmelsevis så bekymrade över maten som många motionärer här på FB.
Mackan, du borde vara med i Bra mat o Fettförbränningsgrupperna.
>Dom känns inte tillnärmelsevis så bekymrade över maten som många motionärer här på FB.
Mackan, du borde vara med i Bra mat o Fettförbränningsgrupperna.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 12:15Nej, då skulle stackars Mackan bli mörkrädd!
Nej, då skulle stackars Mackan bli mörkrädd!