Quote from Lars Breström on 7 January 2010, 10:12EDIT: Dubbelpost
EDIT: Dubbelpost
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 18:57Tja, inte helt orimligt är att köra
2 st VO2max-pass. Sikta på att båda passen ska ge 16-20min total arbetstid på VO2maxet (intervaller i olika former, 4x4min med 4min vila eller 16-18x70/20s eller annat) Minst 72 timmar ska gå mellan varje maxpass.
1 (k
Tja, inte helt orimligt är att köra
2 st VO2max-pass. Sikta på att båda passen ska ge 16-20min total arbetstid på VO2maxet (intervaller i olika former, 4x4min med 4min vila eller 16-18x70/20s eller annat) Minst 72 timmar ska gå mellan varje maxpass.
1 (k
Quote from Lars Breström on 7 January 2010, 21:20Tack Frida, det ser ungefär ut som jag hade tänkt mig.
Långpassen kommer ibland bli längre, och jag hade 1 vo2max pass + 1 snabbdistans på runt 40 min.
Så det enda jag behöver göra är att byta ut det sistnämnda passet mot ett vo2max.(t+)
Tack Frida, det ser ungefär ut som jag hade tänkt mig.
Långpassen kommer ibland bli längre, och jag hade 1 vo2max pass + 1 snabbdistans på runt 40 min.
Så det enda jag behöver göra är att byta ut det sistnämnda passet mot ett vo2max.
(t+)
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 21:45Tror du har bra koll, en snabbdistans är inte fel. Om du kör två-tre veckor med 2st vo2 blir det bra med ett av dom passen som nåt annat sedan. Kör på du, tror som sagt du har tillräcklig koll och vet vad du behöver för att kunna prestera på de väldigt ol
Tror du har bra koll, en snabbdistans är inte fel. Om du kör två-tre veckor med 2st vo2 blir det bra med ett av dom passen som nåt annat sedan. Kör på du, tror som sagt du har tillräcklig koll och vet vad du behöver för att kunna prestera på de väldigt ol
Quote from Lars Breström on 8 January 2010, 10:04Då testar jag det. Tre veckor med 2 st VO2max pass.
Jag antar att det är lätt joggvila som gäller för att få ut mjölksyran.
Tack igen!
Då testar jag det. Tre veckor med 2 st VO2max pass.
Jag antar att det är lätt joggvila som gäller för att få ut mjölksyran.
Tack igen!
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 10:11Jag har hört att det ska vara effektivt att köra stegringslopp efter intervaller för att rensa bort effektiv är det nåt du känner till Frida?
Jag har hört att det ska vara effektivt att köra stegringslopp efter intervaller för att rensa bort effektiv är det nåt du känner till Frida?
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 07:17Väcker lite liv i denna döda ttråd. Vill bara tacka alla för alla smarta tips och det där med att träna i 5k tempo dom sista veckorna innan maran vet jag inte hur jag kunde fundera på låter ju helt sjukt när jag tänkte efter... Bra att jag vädrade dom tan
Väcker lite liv i denna döda ttråd. Vill bara tacka alla för alla smarta tips och det där med att träna i 5k tempo dom sista veckorna innan maran vet jag inte hur jag kunde fundera på låter ju helt sjukt när jag tänkte efter... Bra att jag vädrade dom tan
Quote from Funbeat user on 17 April 2011, 11:18Intressant tråd!
Hur ser formen ut i år Thomas? Och vad är träningsfilosofin i år när du är så mycket klokare 🙂
Intressant tråd!
Hur ser formen ut i år Thomas? Och vad är träningsfilosofin i år när du är så mycket klokare 🙂
Quote from Funbeat user on 17 April 2011, 11:28Vårstädar du ?
Vårstädar du ?
Quote from Susan Hartley on 17 April 2011, 16:40Camilla: Om du syftar på varför Peter lyfter fram en gammal tråd så måste jag erkänna att jag är den skyldige. Jag tipsade Peter om Fridas eminenta redogörelser i den tråden på ett annat forum. 🙂
Tråden är så intressant att den dessutom av egen kraft
Camilla: Om du syftar på varför Peter lyfter fram en gammal tråd så måste jag erkänna att jag är den skyldige. Jag tipsade Peter om Fridas eminenta redogörelser i den tråden på ett annat forum. 🙂
Tråden är så intressant att den dessutom av egen kraft