Quote from Jonny Persson on 31 October 2008, 10:24Inne på samma linje som flera andra. Ge dig ut i obanad terräng och kuperade terrängspår. Jag kör ingen annan benstyrketräning än prehab och har inte märkt någon obalans trots relativt höga löpmängder.
Inne på samma linje som flera andra. Ge dig ut i obanad terräng och kuperade terrängspår. Jag kör ingen annan benstyrketräning än prehab och har inte märkt någon obalans trots relativt höga löpmängder.
Quote from Funbeat user on 31 October 2008, 10:24Lady: Nej, inte lika mycket, men jag är mindre vältränad bak än fram sas.
Sylvia: Så är det säkert - låter logiskt när ni säger det. Jag menar - på löpbandet springer jag inte sällan backpass, tar på framsida lår. Det går ju inte att springa nedför på de
Lady: Nej, inte lika mycket, men jag är mindre vältränad bak än fram sas.
Sylvia: Så är det säkert - låter logiskt när ni säger det. Jag menar - på löpbandet springer jag inte sällan backpass, tar på framsida lår. Det går ju inte att springa nedför på de
Quote from Funbeat user on 31 October 2008, 10:25Sylvia: Glömde svara på hur det yttrar sig. Brutal träningsvärk direkt när jag tränar baksida lår.
Sylvia: Glömde svara på hur det yttrar sig. Brutal träningsvärk direkt när jag tränar baksida lår.
Quote from Funbeat user on 31 October 2008, 10:26Det verkar som om en del i den här tråden kör ren styrketräning som komplement till löpningen. Själv har jag varit lite rädd för den kombinationen och kör normalt bara styrkeövningar med "egen vikt", inte med extra vikter på gym. Efter att ha fått känna p
Det verkar som om en del i den här tråden kör ren styrketräning som komplement till löpningen. Själv har jag varit lite rädd för den kombinationen och kör normalt bara styrkeövningar med "egen vikt", inte med extra vikter på gym. Efter att ha fått känna p
Quote from Funbeat user on 31 October 2008, 10:29Anna: Jag har just nu hjälp av en PT för min styrketräning. Just med fokus "styrketräning som komplement för långdistanslöpning för att göra mig till en starkare och skadefri löpare". Hur som helst så är det i mitt fall lätta vikter och många repetitioner
Anna: Jag har just nu hjälp av en PT för min styrketräning. Just med fokus "styrketräning som komplement för långdistanslöpning för att göra mig till en starkare och skadefri löpare". Hur som helst så är det i mitt fall lätta vikter och många repetitioner
Quote from Elias Engqvist on 31 October 2008, 10:30Jag tror inte långdistanslöpare tränar ben i gym, bara mage/rygg! Men jag kan ju ha fel...
Jag tror inte långdistanslöpare tränar ben i gym, bara mage/rygg! Men jag kan ju ha fel...
Quote from Funbeat user on 31 October 2008, 10:33Om man är en wannabe som jag så kan det nog vara en bra idé, jag ser inte mig själv som någon långdistanslöpare utan som någon som tycker det är kul att springa och som gärna vill hålla för att springa långt (också). Men sedan är det också så att jag inte
Om man är en wannabe som jag så kan det nog vara en bra idé, jag ser inte mig själv som någon långdistanslöpare utan som någon som tycker det är kul att springa och som gärna vill hålla för att springa långt (också). Men sedan är det också så att jag inte
Quote from Elias Engqvist on 31 October 2008, 10:35Javisst, inget fel i det!
Javisst, inget fel i det!
Quote from Funbeat user on 31 October 2008, 10:39Många tar så här års en viloperiod innan träningen startas upp på nytt inför en ny säsong. Det är då man verkligen har chansen att lägga in nya moment i sin träning som man tidigare försummat. Att börja köra styrketräning mitt i en träningsperiod när man
Många tar så här års en viloperiod innan träningen startas upp på nytt inför en ny säsong. Det är då man verkligen har chansen att lägga in nya moment i sin träning som man tidigare försummat. Att börja köra styrketräning mitt i en träningsperiod när man
Quote from Catharina Brattlin on 31 October 2008, 10:39Jag gymmar mycket, men inte för att bli bättre på löpning, utan för att jag tycker det är ruskigt kul. Är i grunden är en gymråtta som har "upptäckt" löpningen de sista knappa två åren.
Jag gymmar mycket, men inte för att bli bättre på löpning, utan för att jag tycker det är ruskigt kul. Är i grunden är en gymråtta som har "upptäckt" löpningen de sista knappa två åren.