Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSnus <---> Löpning
You need to log in to create posts and topics.

Tack för motivationen!
Snusar ca en dosa om dan, vore ju jäkligt märkligt om man INTE märkte nån skillnad om man slutade...Kan bli bra motivation inför höstens marathon!
Nu ska detta slut planeras in i minsta detalj:)

Vill säga lycka till!

Själv har jag varit rök och snusfri i ca 15 år, slutade i samband med första graviditeten, en motivation så god som någon. Den största vinsten är precis som flera sagt redan, just det att slippa beroendet. Å så mår man bättre, blir

Jag slutade för 1½ år sen. Jag gick upp nästan tio kilo de första tre månaderna, och det är först nu sedan jag börjat löpträna på allvar de senaste tre månaderna som jag har blivit av med mina extrakilon.

Jag mår - trots min snabba viktökning - bättre se

Slutade snusa för det kändes osunt

Här är några effekter jag märkt sedan finns det säkert mer än detta, pulsen minskade med ca 10 slag/minuten=ca 15 000 slag/dag= 5 475 000 slag per år, halverade återhämtning efter träningspass och träningsvärken har näs

Shit, vad grymma alla är!

Själv har jag varit snusfri i 4 1/2 dygn nu... Fungerade kanonbra att bara bryta rakt av. Har haft massor knäppa snusimpulser o varit lite kinkigare än vanligt. Men inget som inte går att styra. Överkonsumerar v6 o fishermans

Grattis Kuma!

Har varit snus- och rökfri i 2,5 år - dock med ett 2 månaders snusåterfall i höstas.

Jag slutade genom att gradvis minska min dagliga snuskonsumtion från ca 2/3 dosa till 3 snus om dagen. När jag hade kommit ner till tre snus om dagen bröt jag helt.

D

Tackar Leif . Behövde läsa ditt in lägg.....Snusfri en månad men tungt....går en dag i taget,,,,,träningen känns lättare o jag sover bättre..

har aldrig rökt/snusat men varit sockerberoende och jag kan tänka mig att det är ungefär lika svårt att sluta. så ett litet tips, minska lite per dag, abstinensen blir ju inte riktigt lika svår då 🙂