Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSoffpotatis söker hjälp
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Är en lat soffpotatis som har beslutat mig för att börja promenera för att sedan börja med löpning. Hittade till er men det verkar bara vara fantastiskt duktiga löpare i denna grupp. Är det någon som kan hänvisa mig till någon annan lämplig grupp? V

Alla som har ambitionen att jogga/löpa springa tycker jag är välkomna i denna grupp! 🙂

Det finns flera nybörjarprogram att följa på t ex iform.se och marathon.se för att komma ingång med löpning och springa 5km i sträck.

Ett tips från en tidigare sof

Oh, vad glad jag blir 🙂
Jag har aldrig blivit kallad fantastiskt duktig förut 😀

Jag tror du har kommit helt rätt, faktiskt. Det finns löpare av alla de slag i den här gruppen, fast de som är snabba som vesslor kanske sticker ut lite mer än vi andra?

Nä, du finner nog oss vill springa oxå men inte kallar oss för "duktiga". Vi kanske inte ger oss till känna lika ofta som erfarna. På FB är alla välkomna.

Jag hittade detta träningsprogram under fliken träningsprogram på fb:

http://www.funbeat.se/prog

Heja heja! (t+)
Från och gått från en fantastiskt lat soffpotatis som tyckte att det var seriöst fel i huvudet på folk som var ute och sprang, så har jag själv blivit en person som springer så ofta tillfälle ges!
Denna grupp har gett mig jättemycket insp

Hej Sara
Jättekul att du tänker hoppa ur soffan och in i träsket. Var där själv för 5 år sedan(hade lite övervikt då 107kg 176cm). Titta inte blint på träningsprogram. Du kommer mycket längre och utvecklas fortare om du bara ger dig ut.... en solig dag 10

Att komma igång och därefter fortsätta handlar i slutet om motivation! Alla kan träna (ett tag) men alla klarar inte att upprätthålla kontinuitet vilket är viktigast av allt. Tider, sträckor och hastigheter är helt oviktigt.

För att lyckas med en föränd

Du har hittat till Rätt grupp och Välkommen till ett nytt & nyttigt beroende!

Det bästa med promenad, jogg & löp är att utvecklingsmöjligheterna är nästan oändliga! Säg nånstans man inte kan P/J/L? Året runt om man vill det... Kort eller långt efter hur

Säger precis som Danne att målsättningar är jättebra för att hålla kontinuiteten. Och där är tävlingar lysande, förrutom att de är jättekul.

Det fina med löpartävlingar - och nu syftar jag på de stora motionsloppen - är att man inte tävlar mot någon anna

Var i samma sits som du i mars, men bestämde mig för att det fick vara nog. Nu har jag sprungit i ett halvår - och gillar det.
Två saker som fått mig att fortsätta:
1) Ett program, typ det du fått tips om ovan. När man gör som programmet säger och spring