Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 21:22Vi *är urduktiga. Men det är du också. Tänk vad skönt det vore att börja från början, vad fort man blev bättre på den tiden. Njut medans det varar! 😉
Vi *är urduktiga. Men det är du också. Tänk vad skönt det vore att börja från början, vad fort man blev bättre på den tiden. Njut medans det varar! 😉
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 21:28Hur duktigt är det med att få andnöd och stickningar efter en minuts löpning? Slälvförtroendet sjönk rejält.
Hur duktigt är det med att få andnöd och stickningar efter en minuts löpning? Slälvförtroendet sjönk rejält.
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 21:31Ge det några gånger, din kropp är fortfarande lite överraskad. 🙂 Kan du springa lite långsammare, så gör det.
Ge det några gånger, din kropp är fortfarande lite överraskad. 🙂 Kan du springa lite långsammare, så gör det.
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 22:23Jag började träna för några år sedan efter ett rekordlångt uppehåll (15 år) och med 25 kg barlast runt midjan.
Det var verkligen som att starta ett gammalt rostigt bilvrak som stått på bakgården i 15 år. Det hostade och hackade, gnisslade och självde.
Jag började träna för några år sedan efter ett rekordlångt uppehåll (15 år) och med 25 kg barlast runt midjan.
Det var verkligen som att starta ett gammalt rostigt bilvrak som stått på bakgården i 15 år. Det hostade och hackade, gnisslade och självde.
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 10:37Alltså jag kommer ihåg hur knäppt det var första året jag gav mig på löpning. Jag fick alltid lite ont någonstans i början, lite i knä, fot, axel, lillfinger eller något annat knäppt. Efter 5-6 minuter var det dock alltid borta. Jag undrar vad det där han
Alltså jag kommer ihåg hur knäppt det var första året jag gav mig på löpning. Jag fick alltid lite ont någonstans i början, lite i knä, fot, axel, lillfinger eller något annat knäppt. Efter 5-6 minuter var det dock alltid borta. Jag undrar vad det där han
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 11:08När jag började springa gick jag på pass, gympa etc, springa var bara en ersättning för pass, som har den ovanan att de lägger av under sommaren. Nu är inte gympa och löpning samma sak ...
men ett sätt att starta - nu svär jag i kyrkan misstänker jag (du
När jag började springa gick jag på pass, gympa etc, springa var bara en ersättning för pass, som har den ovanan att de lägger av under sommaren. Nu är inte gympa och löpning samma sak ...
men ett sätt att starta - nu svär jag i kyrkan misstänker jag (du
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 15:28Lingling sätter fingret på något väldigt viktigt för alla nystartare - variera träningen.
Jag hag noterat bland vänner och inte minst hos mig själv att när man börjar träna så kommer man förr eller senare in i en svacka då det plötsligt känns väldigt sv
Lingling sätter fingret på något väldigt viktigt för alla nystartare - variera träningen.
Jag hag noterat bland vänner och inte minst hos mig själv att när man börjar träna så kommer man förr eller senare in i en svacka då det plötsligt känns väldigt sv
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 15:43En eller flera träningskompisar är guld värt!
En eller flera träningskompisar är guld värt!
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 16:07Eller en massa barn.
Snacka om annorlunda träning - men väldigt bra.( PS. Har bara en son, men som ensampappa var ju vårt hus en dröm för andra barn. )
Eller en massa barn.
Snacka om annorlunda träning - men väldigt bra.
( PS. Har bara en son, men som ensampappa var ju vårt hus en dröm för andra barn. )