Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 15:415km på 20 min är nog svårt för de flesta att klara efter bara 6 månaders träning.
5km på 20 min är nog svårt för de flesta att klara efter bara 6 månaders träning.
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 16:47Du har nog rätt Tomas. 20 minuter är snabbt, för både män och kvinnor.
Du har nog rätt Tomas. 20 minuter är snabbt, för både män och kvinnor.
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 16:5320 minuter är riktigt snabbt (4 min/km) och att kunna göra det med sex månaders träning innebär extremt stora skaderisker, om du inte är ung och riktigt talangfull.
(Sedan är ju Vår ruset på flera orter inte fulla fem kilometer, så där kan man kanske spr
20 minuter är riktigt snabbt (4 min/km) och att kunna göra det med sex månaders träning innebär extremt stora skaderisker, om du inte är ung och riktigt talangfull.
(Sedan är ju Vår ruset på flera orter inte fulla fem kilometer, så där kan man kanske spr
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 10:26Var ute på rask promenad i ca 45 min igår kväll. Denna vecka kör jag promenader för att nästa v påbörja med ett av de programmen jag fick tips om. Vilken fruktansvärt dålig kondition jag har. Förstår inte för allt i världen hur jag ska klara av detta. Eft
Var ute på rask promenad i ca 45 min igår kväll. Denna vecka kör jag promenader för att nästa v påbörja med ett av de programmen jag fick tips om. Vilken fruktansvärt dålig kondition jag har. Förstår inte för allt i världen hur jag ska klara av detta. Eft
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 10:30Sarah: du fixar detta! Steg för steg i ordets bemärkelse. Är det för jobbigt en vecka, gör om samma vecka istället för att pressa dig till nästa, eller hoppa tillbaka en vecka.
Om du har varit soffpotatis i så många år så gör det inget om det tar dig 2 v
Sarah: du fixar detta! Steg för steg i ordets bemärkelse. Är det för jobbigt en vecka, gör om samma vecka istället för att pressa dig till nästa, eller hoppa tillbaka en vecka.
Om du har varit soffpotatis i så många år så gör det inget om det tar dig 2 v
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 10:41Du kommer att klara det hur bra som helst! Gå en vecka till om du känner för det. Ta det lugnt. Att vara ute och röra på sig är tusen gånger bättre än att ligga på soffan, oavsett hur snabbt du tar dig fram.
Allt du gör är ett framsteg och du kommer bli
Du kommer att klara det hur bra som helst! Gå en vecka till om du känner för det. Ta det lugnt. Att vara ute och röra på sig är tusen gånger bättre än att ligga på soffan, oavsett hur snabbt du tar dig fram.
Allt du gör är ett framsteg och du kommer bli
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 10:45Anne har en viktig poäng här. Springa betyder INTE "hinna-med-bussen-hastighet" utan snarare "skynda-sig-över-vägen-hastighet".
Anne har en viktig poäng här. Springa betyder INTE "hinna-med-bussen-hastighet" utan snarare "skynda-sig-över-vägen-hastighet".
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 11:26För tre år sen var jag en soffpotatis med ~15 kg övervikt. Idag springer jag ett halvmarathon på en helt OK tid. Hade jag inte haft så bråttom hade jag inte skadat mig så ofta och sprungit på en ännu bättre tid.
Med detta vill jag ha sagt att du får ha p
För tre år sen var jag en soffpotatis med ~15 kg övervikt. Idag springer jag ett halvmarathon på en helt OK tid. Hade jag inte haft så bråttom hade jag inte skadat mig så ofta och sprungit på en ännu bättre tid.
Med detta vill jag ha sagt att du får ha p
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 19:47Vad gör man när ja vill hjälpa 1 kollega som förra året..sprang 8 km,2 ggr/ Veckan,dock bara på sommaren..nu är hon negativt inställd till löpning o JAG vill hjälpa henne o pusha henne..men hon vägrar...min hjälp skulle såklart va att man sticker ut tills
Vad gör man när ja vill hjälpa 1 kollega som förra året..sprang 8 km,2 ggr/ Veckan,dock bara på sommaren..nu är hon negativt inställd till löpning o JAG vill hjälpa henne o pusha henne..men hon vägrar...min hjälp skulle såklart va att man sticker ut tills
Quote from Funbeat user on 19 October 2010, 23:04Tack snälla Anna, Anne och Anders. Era svar hjälper mig verkligen. För jag kände mig väldigt hopplös när jag lufsade omkring igår. Vilka fantastiska framsteg ni har gjort. Gratulerar. Ni är härliga förebilder. Jag ska verkligen tänka i ett längre perspekt
Tack snälla Anna, Anne och Anders. Era svar hjälper mig verkligen. För jag kände mig väldigt hopplös när jag lufsade omkring igår. Vilka fantastiska framsteg ni har gjort. Gratulerar. Ni är härliga förebilder. Jag ska verkligen tänka i ett längre perspekt