Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 10:56Jag tycker inte jag behöver glasögon för solskyddets skull, störs inte alls av solen när jag cyklar, men i lördags stördes jag väldigt mycket av alla vitt "fluff" från något träd som åkte runt i vinden, samt av gruset för både fluffet och gruset blåste i
Jag tycker inte jag behöver glasögon för solskyddets skull, störs inte alls av solen när jag cyklar, men i lördags stördes jag väldigt mycket av alla vitt "fluff" från något träd som åkte runt i vinden, samt av gruset för både fluffet och gruset blåste i
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 11:18Den stod bara i ett stånd innanför dörren på gågatan i Malmö, vet inte ens om det var något bestämt märke...
UV-filter är rätt viktigt. Flera ögonläkare menar att det är minst lika viktigt som solkräm för huden. Makuladegeneration är en ögonsjukdom som i
Den stod bara i ett stånd innanför dörren på gågatan i Malmö, vet inte ens om det var något bestämt märke...
UV-filter är rätt viktigt. Flera ögonläkare menar att det är minst lika viktigt som solkräm för huden. Makuladegeneration är en ögonsjukdom som i
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 11:36Solglasögon som är CE-märkta filtrerar bort UV-ljus.
Rätt färg har oxå betydelse i solen. Ex.Blåa glas släpper igenom blått ljus som kan vara skadligt för gula fläcken. (käka Omega 3 & blåbär hjälper).
Gråa glas är de som tillåter den bästa naturliga sy
Solglasögon som är CE-märkta filtrerar bort UV-ljus.
Rätt färg har oxå betydelse i solen. Ex.Blåa glas släpper igenom blått ljus som kan vara skadligt för gula fläcken. (käka Omega 3 & blåbär hjälper).
Gråa glas är de som tillåter den bästa naturliga sy
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 11:44Jag har ett par solbrillor med brunt glas i 70-tals modell. De är väldigt sköna och funkar kanoners till cykling utom när det är mörkt. Då använder jag istället ett par gula cykelglasögon, men de är hemskt obekväma eftersom ögonfransarna nuddar glaset hel
Jag har ett par solbrillor med brunt glas i 70-tals modell. De är väldigt sköna och funkar kanoners till cykling utom när det är mörkt. Då använder jag istället ett par gula cykelglasögon, men de är hemskt obekväma eftersom ögonfransarna nuddar glaset hel
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 11:47Det är sant att Biltemas repas ganska lätt, men jag har haft mina ett par år och har inte fått så mycket repor än, jag är väl ganska försiktig med dem. Och fördelen är ju att det är så billigt att köpa nya om man skulle tappa bort dem eller förstöra dem.
Det är sant att Biltemas repas ganska lätt, men jag har haft mina ett par år och har inte fått så mycket repor än, jag är väl ganska försiktig med dem. Och fördelen är ju att det är så billigt att köpa nya om man skulle tappa bort dem eller förstöra dem.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 12:10Har aldrig tänkt på att olika färger är olika behagliga i olika miljöer. Behöver nog skaffa fler solbrillor 😉
Den viktigaste färgegenskapen hos solglasögon är att de filtrerar UV-ljus. Det är inte synligt och har så vitt jag vet inget samband med glaset
Har aldrig tänkt på att olika färger är olika behagliga i olika miljöer. Behöver nog skaffa fler solbrillor 😉
Den viktigaste färgegenskapen hos solglasögon är att de filtrerar UV-ljus. Det är inte synligt och har så vitt jag vet inget samband med glaset
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 13:07Jag är solglasögon freak
Rudy Project har ett par olika justa och bör finnas i varje cyklist brill stall. Okley är bra, mina senaste tappade jag ner för ett stup i Alperna men det finns ett par som slår allt annat...Immar aldrig kan byta glas idem och
Jag är solglasögon freak
Rudy Project har ett par olika justa och bör finnas i varje cyklist brill stall. Okley är bra, mina senaste tappade jag ner för ett stup i Alperna men det finns ett par som slår allt annat...Immar aldrig kan byta glas idem och
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 13:16Magnus, säger du att Rudy Project aldrig immar igen? Är du solskenscyklist eller? Det händer titt som tätt när jag cyklar när det regnar eller är dimma att de immar igen... Men de kanske har kommit med någon ny modell (mina är väl en 5 år gamla eller så).
Magnus, säger du att Rudy Project aldrig immar igen? Är du solskenscyklist eller? Det händer titt som tätt när jag cyklar när det regnar eller är dimma att de immar igen... Men de kanske har kommit med någon ny modell (mina är väl en 5 år gamla eller så).
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 13:22Håller med Magnus B. Jag testar då och då olika fabrikat men återvänder alltid till Briko.
Håller med Magnus B. Jag testar då och då olika fabrikat men återvänder alltid till Briko.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 13:25Uv skydd är superviktigt!! Det har inget med färgen på glasen att göra utan själva glasmaterialet. Är solglasögonen CE-märkta=bra uv-skydd. Ibland står det också uv 400, vilket innebär att den tar dom farliga strålarna upp till 400 nanometer. Står det bar
Uv skydd är superviktigt!! Det har inget med färgen på glasen att göra utan själva glasmaterialet. Är solglasögonen CE-märkta=bra uv-skydd. Ibland står det också uv 400, vilket innebär att den tar dom farliga strålarna upp till 400 nanometer. Står det bar